EMPRESA
Economia 12/12/2012

Basf continuarà invertint a Catalunya, però demana estabilitat política

El direcitiu de la multinacional química, Carles Navarro, diu que Basf està "molt contenta" a Catalunya, però lamenta l'augment de costos energètics que li suposaran les decisions del Govern per tallar el dèficit de tarifa i el fet que Tarragona encara no disposi d'ample internacional de ferrocarril

Efe
1 min
Les fàbriques instal·lades a la petroquímica de Tarragona han vist com s'incrementava la capacitat durant els últims anys.

BarcelonaEl vicepresident comercial de Basf Española, Carles Navarro, ha assegurat que aquesta companyia química continuarà "invertint" a Catalunya, però ha fet una apel·lació a "intentar entre tots" que es mantinguin les condicions "d'estabilitat política, social i jurídica", ha dit.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Navarro ha participat en el sisè Fòrum FemCat, organitzat pel Banc Sabadell i per aquesta fundació empresarial, que en aquesta edició portava com a títol "Competir en el món: el repte de la localització empresarial".

El directiu de la multinacional química ha comentat que Basf està "molt contenta" a Catalunya, però ha lamentat l'augment de costos energètics que li suposaran les decisions del Govern per tallar el dèficit de tarifa i el fet que Tarragona encara no disposi d'ample internacional de ferrocarril.

El grup químic alemany Basf va aconseguir un rècord històric de vendes a Espanya durant el 2011, en facturar 1.537 milions d'euros, un 17% més que l'any anterior, i doblarà les inversions a Espanya durant el 2012, amb 40 milions d'euros, davant dels 21 milions de l'any passat.

Al juny, Basf va condicionar la construcció d'una terminal intermodal de mercaderies als seus terrenys a Tarragona, al costat d'altres empreses, al fet que el govern espanyol compleixi la seva paraula i faci que Tarragona disposi d'ample ferroviari europeu abans que acabi el 2015.

Navarro ha assegurat que, amb aquests plans, Basf vol "accelerar" la construcció de la via d'ample internacional a Tarragona.

Finalment, ha lamentat que a Espanya el transport per ferrocarril de productes químics amb prou feines suposi el 2%, davant del 20% de la resta d'Europa.

stats