El benefici del Santander cau un 18% el segon trimestre de l'any

L'entitat bancària guanya prop de 1.400 milions d'euros

El Banco Santander va obtenir un benefici de 1.391 MEUR en el segon trimestre del 2019, un 18% menys que en el mateix període del 2018. L'entitat bancària ha fet públics aquest dimarts els resultats, que mostren també un benefici de 3.231 MEUR en els primers sis mesos de l'any, un 14% menys que l'any anterior.

El banc atribueix aquesta reducció als 814 MEUR destinats a costos per reestructuració previstos als plans per reduir la base de costos anuals a Europa un 10%. La presidenta del Banco Santander, Ana Botín, ha afirmat en un comunicat que el banc "ha obtingut el seu millor benefici ordinari trimestral dels últims vuit anys, cosa que reflecteix el progrés de la transformació comercial i digital".

El Santander guanya un 18% més el 2018 i supera els 7.800 milions de beneficis

El marge brut del primer trimestre va ser de 12.351 MEUR, un 3% més; els costos d'explotació de 5.829 MEUR, un 2% més, i les dotacions per insolvències van ascendir a 2.141 MEUR, un 6% més. La qualitat creditícia va millor reduint la taxa de morositat en 11 punts bàsics, fins al 3,51%. El cost del crèdit es va mantenir en un 0,98%. 

El banc va augmentar en un milió el nombre de clients en el segon trimestre i ja n'atén 142 milions. Pel que fa als digitals, es van assolir els 34,8 milions, un 22% més que fa dotze mesos. 

A Espanya el benefici ordinari creix un 5%

Pel que fa als mercats, els negocis a Europa aporten el 45% del benefici ordinari del grup; a l'Amèrica del Sud, el 38%, i a l'Amèrica del Nord, el 17%. El Brasil continua sent el principal país, amb un 29% del benefici, seguit d'Espanya (13%), Santander Consumer Finance (13%), el Regne Unit (11%) i els Estats Units (9%). 

En el cas de l'estat espanyol, el benefici ordinari va augmentar un 5% el primer semestre, fins als 694 MEUR. Els costos van caure un 7% gràcies a les sinergies d'integració del Banco Popular. Les noves primes d'assegurances van créixer un 9%, mentre que el crèdit va caure un 4% a causa del desplaçament de grans empreses i una disminució d'hipoteques. Tot i això, els crèdits al consum van augmentar en 600 MEUR i els depòsits de clientes ho van fer en 13.300 MEUR. Per acabar, els clients digitals de Santander Espanya van augmentar un 21%, fins als 4,6 milions.

Més continguts de