Farmacèutiques
Economia 24/05/2022

Boeheringer Ingelheim invertirà 11 M€ al seu 'hub' digital de Sant Cugat

La companyia preveu duplicar aquesta quantitat els pròxims tres anys

2 min
La planta de la companyia a Sant Cugat, on hi ha el 'hub' digital.

BarcelonaLa farmacèutica alemanya Boehringer Ingelheim ha anunciat aquest dimarts que aquest any invertirà 11 milions d'euros en el seu hub digital de Sant Cugat del Vallès, que dona servei a les filials de la companyia a tot el món. Segons la farmacèutica, aquesta inversió es duplicarà en els pròxims tres anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El hub digital de Boeringer Ingelheim es va instal·lar a Sant Cugat del Vallès, on la companyia té una planta, l'any 2018. Aleshores comptava amb només cinc professionals, i ara ja hi treballen 39 persones de 10 nacionalitats diferents. Aquest 2022 es pretén ampliar la plantilla un 24%, fins a arribar als 42 empleats, amb la previsió que el 2025 ja siguin 160. Més de la meitat de les persones que hi treballen són dones.

La companyia té l'ambició que aquest centre sigui "líder digital de la indústria farmacèutica" i es converteixi en una referent "a nivell mundial", segons Rosa María López, responsable d'operacions de negoci de Boehringer Ingelheim a Espanya.

El hub se centra en desenvolupar projectes de millora contínua per a la companyia en àrees com l'automatització i mesura de les campanyes, la gestió d'actius digitals i la integració de dades i serveis de gestió de l'aprenentatge. En quatre anys aquest centre, en vista dels resultats obtinguts, ha afegit altres serveis relacionats amb el rendiment digital, la mesura i personalització web, l'habilitació i optimització de la cerca i operacions mèdiques.

Ampliació de les funcions

Fins l'any passat la prioritat d'aquest hub era el màrqueting digital i l'anàlisi de dades, però ara se centrarà també en projectes SEO i optimització de portals web per a garantir que pacients i clients tenen a l'abast informació de valor.

A més, l'empresa germànica està desenvolupant un equip d'afers mèdics que se centra en la gestió de publicacions per optimitzar la comunicació de dades clíniques al sector sanitari. El director del hub digital, Camiel Haagmans, ha assegurat que la seva ambició "per ser líders en l'àmbit de la digitalització es tradueix en la constant adopció de les tecnologies més capdavanteres, la qual cosa requereix que els equips treballin en un entorn exigent, amb reptes permanents en el dia a dia i alhora amb moltes oportunitats d'aprenentatge i desenvolupament”.

stats