Turisme

Catalunya intenta recuperar el turista dels EUA a través de touroperadors

La Generalitat organitza una trobada entre agències nord-americanes i organitzacions turístiques catalanes

ARA
2 min
Acte Turisme amb el conseller Roger Torrent amb 40 operadors turistics dels EUA per mirar de tancar contractes a Barcelona

BarcelonaCatalunya vol recuperar al més aviat possible el turista dels Estats Units, després de l'aturada que ha suposat la pandèmia, i per a això ha organitzat aquest divendres a Barcelona una gran trobada comercial amb 40 touroperadors nord-americans per atreure visitants d'aquest país. És la primera vegada que l'Agència Catalana de Turisme impulsa una acció de gran format per facilitar la visita exclusiva d'operadors nord-americans i segellar contractes comercials. L'objectiu del Govern és que puguin conèixer in situ tots els atractius del país.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per la part catalana han participat en aquesta trobada, batejada com a Buy Catalunya USA, representants d'unes 70 organitzacions turístiques, entre les quals hotels, que confien que aquest estiu el turista dels EUA torni als nivells del 2019. En declaracions als periodistes, el conseller d'Empresa de la Generalitat, Roger Torrent, ha explicat que la Generalitat invertirà 830.000 euros en promocionar Catalunya en aquest país.

En aquest sentit, ha recordat que l'Amèrica del Nord és el "tercer o quart" mercat en nombre de visitants, amb 1,5 milions el 2019, però el primer en volum de despesa (320 euros diaris respecte dels 197 euros del turista mitjà). En total, el turisme procedent dels EUA s'estima que va deixar 2.500 milions d'euros a Catalunya el 2019. "Volem recuperar aquest mercat, però recuperar-lo de manera diferent. Volem que tornin a venir, però sobretot presentar-los el conjunt del país, no només la ciutat de Barcelona", ha assegurat Torrent.

Compensar la caiguda del visitant rus

La Generalitat estima que durant la trobada, que se celebra a l'Hotel Arts, hi haurà unes 650 entrevistes de negoci entre empreses i entitats catalanes i operadors turístics nord-americans, entre els quals companyies com l'aerolínia American Airlines. Torrent ha admès que el mercat nord-americà pot ser un dels que ajudin a pal·liar la caiguda del turisme rus, però al marge d'això ha remarcat que és "important" perquè el turista dels EUA no es concentra només en uns mesos de l'any, sinó que permet "desestacionalitzar" els visitants forans a Catalunya.

El conseller ha afirmat que ha parlat amb representants d'American Airlines i que tenen unes "molt bones previsions" de cara a l'estiu, ja que "hi ha ganes de conèixer Catalunya després de la covid i això es nota en el sector". "La campanya d'estiu serà molt positiva", ha conclòs Torrent.

stats