Economia 19/01/2016

El comitè d'empresa de Seat confirma l'arribada de l'Audi A1 a Martorell

Els representants sindicals alerten que la fabricació del nou model serà insuficient si es deixa de produir l'Audi Q3

Ara
2 min
DE BÈLGICA A CATALUNYA
 L’A1 serà el segon Audi que es fabriqui a Martorell, després que el 2011 el grup Volkswagen adjudiqués a 
 La planta de Seat la producció del Q3, que encara es fa a les instal·lacions catalanes. L’A1 es construirà a la mateixa línia de producció que el nou Ibiza, que arribarà al mercat com a molt tard el 2018.

BarcelonaLa planta de Seat Martorell fabricarà el nou Audi A1. Així ho ha confirmat aquest dimarts el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, que ha donat per fet que el grup Volkswagen ha adjudicat definitivament la producció d'aquest model a partir del 2018, tal i com ja va avançar l'ARA el maig del 2015.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons les declaracions del mateix Carnero, la producció d'aquest nou model implica que la planta de Martorell no continuarà fabricant la nova generació de l'Audi Q3, tot i que ha subratllat que encara no s'ha aprovat oficialment. "Sabem perfectament que aquesta decisió està adoptada i serà així amb tota seguretat", ha afirmat Carnero a la trobada de Seat a Madrid, on el nou president Luca de Meo ha fet el seu primer acte públic a Espanya.

L'Audi A1 no és suficient

El comitè d'empresa avisa que implica la pèrdua de la fabricació del Q3

Però el president del comitè d'empresa de Seat no està del tot satisfet amb aquesta decisió. "No és el mateix treballar amb l'A1, que implica 17 hores de feina, que el Q3, que en suposa 28", ha reiterat Carnero, que considera negatiu perdre la producció d'un model 'premium' com el Q3, ja que implicaria conseqüències en en treball a la planta.

Segons Carnero, la fabricació de l'Audi A1 suposarà un major número d'unitats anuals, entre 180.000 i 200.000 cotxes a l'any, però alerta que si no s'adjudica un altre model alternatiu i addicional a l'A1 "hi haurà un problema laboral entre 2018n i 2019 amb tota seguretat".

D'altra banda, el dirigent del sindicat UGT ha assenyalat que "el tema Volkswagen s'ha refredat", en referència a les conseqüències per a Seat de l'escàndol dels motors dièsel trucats del grup, després que Seat reconegués haver venut 700.000 cotxes afectats.

stats