Automoció

Esperança en la planta valenciana de Ford després d'una reunió "positiva" entre la direcció i el comitè d'empresa

La fàbrica espera l'arribada de nous models que garanteixin la continuïtat d'una plantilla cada cop més petita

ARA
2 min
Imatge d’arxiu de la fàbrica de Ford a Almussafes.

ValènciaTrobada “positiva i constructiva”. Així és com el sindicat UGT ha valorat la reunió que ha mantingut amb la direcció de Ford per aclarir el futur de la planta valenciana d'Almussafes, que s'ha celebrat aquest dimecres a la ciutat anglesa de Dunton.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La UGT, sindicat que lidera el comitè d'empresa, ha fet públic una breu nota en la qual anuncia que serà aquest dijous quan oferirà més detalls, i que ho farà mitjançant un comunicat conjunt "del comitè d'empresa europeu" i de la companyia.

La valoració positiva de la trobada fa pensar que l'empresa hauria comunicat al sindicat que la planta valenciana rebrà durant els pròxims mesos l'encàrrec per fabricar nous models, previsiblement híbrids, que supliran els que progressivament s'han deixat de produir. I és que si ara fa uns anys a les instal·lacions valencianes s'elaboraven cinc models, a hores d'ara només se'n fabriquen dos, i a partir del 17 d’abril només un. Aquesta reducció ha estat justificada per la companyia per l'estancament en la demanda, especialment de vehicles elèctrics, que no acaben de seduir els clients.

La menor venda de cotxes ha provocat una contínua disminució de la plantilla de la fàbrica d'Almussafes, que ja no supera els 4.900 treballadors, quan fa pocs anys era de més de 7.000. De fet, en aquests moments s'està aplicant un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) que afecta 700 empleats.

La incertesa a la planta valenciana es produeix malgrat que el juny del 2022 va ser triada per acollir la producció dels nous vehicles elèctrics del fabricant automobilístic estatunidenc a Europa. L'altra candidata era la fàbrica de Saarlouis, ciutat de l'estat federat de Saarland (Alemanya). En l'aposta per Almussafes va ser clau el pacte de contenció salarial, flexibilitat horària i ampliació en 15 minuts de la jornada acordat amb UGT. L’acord també incloïa reduir la plantilla en 1.144 empleats, cosa que ja s'ha executat.

Els dubtes de Ford es van evidenciar només tres mesos després de l'elecció d'Almussafes quan l'empresa va renunciar a les ajudes del projecte estratègic per a la recuperació i transformació econòmica (PERTE) del vehicle elèctric i connectat (VEC), per al qual se li havien assignat 106 milions d'euros. En una segona convocatòria, però, va rebre 37,6 milions.  

stats