Economia 30/01/2014

Facebook tanca el 2013 amb rècord de beneficis

La xarxa social guanya 1.500 milions de dòlars i arriba als 757 milions d'usuaris actius diaris a tot el món

Efe
2 min
El creador de la xarxa social Facebook, Mark Zuckerberg

Los AngelesEl benefici net de Facebook va arribar fins als 1.500 milions de dòlars el 2013, segons ha informat l'empresa, que va tancar 2012 amb tot just 53 milions de benefici. Aquesta xifra suposa un increment del 2700% del benefici de Facebook, gràcies al creixement del seu negoci publicitari.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El 2012 l'empresa va notar els alts costos de la seva campanya d'expansió, que van suposar una dràstica reducció del benefici, que el 2011 ja era de 1.000 milions de dòlars.

Durant els últims 12 mesos, la xarxa social va ingressar 7.872.000 de dòlars, un 54 % més que el 2012, mentre que els seus costos operatius van pujar de forma més moderada, un 11,3%.

En l'últim trimestre de l'any, el benefici net de Facebook va ascendir a 523 milions de dòlars, un 717% més que entre octubre i desembre de 2012, alhora que els seus ingressos van pujar en termes interanuals un 63 % fins a situar-se en 2.585 milions de dòlars.

"Va ser un gran final d'any per a Facebook", va dir el seu cofundador i conseller delegat, Mark Zuckerberg, en un comunicat.

Al desembre de 2013 Facebook va tenir una mitjana de 757 milions d'usuaris actius diaris a tot el món, un increment d'un 22% en respecte al 2012, si bé la gran millora de la xarxa social va arribar a través de la seva aplicació per a telèfons mòbils.

La mitjana d'usuaris actius diaris de Facebook al mòbil durant el mes passat va ser de 556 milions, un 49% més que un any abans.

Facebook va ampliar principalment la seva base d'usuaris freqüents fora dels EUA, on la pujada va ser d'un 8,8% entre octubre i desembre de 2012 i el mateix trimestre de 2013.

La pujada més forta es va produir a la regió que l'empresa anomena 'Resta del món', que engloba l'Amèrica Llatina, on un 34,1% més de persones es van convertir en usuaris diaris de la plataforma.

En qüestió de negoci, el gran mercat de Facebook continua sent els EUA i el Canadà, àrea geogràfica on el passat trimestre va obtenir gairebé la meitat dels seus ingressos totals, mentre que un terç es va generar a Europa.

Els resultats econòmics de la xarxa social van superar les expectatives dels analistes i les accions de la companyia es van disparar més d'un 10% en les negociacions fetes després del tancament de Wall Street.

stats