Un 40% de les llars no saben quina tarifa elèctrica tenen contractada

Un 13% dels que canvien de companyia troben "sorpreses" en la primera factura

Quatre de cada deu llars espanyoles no saben quin tipus de tarifa elèctrica tenen contractada i al voltant d'un 13% dels usuaris que van canviar de contracte es van trobar serveis addicionals facturats sense haver-ne tingut constància abans. Tot i això, cada vegada hi ha més usuaris que constaten que es compleixen les condicions del seu nou contracte (tres de cada quatre), segons les dades del quart trimestre del 2017 del Panell de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Així, un 16% de les llars espanyoles han contractat una nova oferta d'electricitat en els últims dos anys, mentre que un 13% van fer el mateix amb la de gas natural.

Tot i que la majoria d'aquests canvis es van realitzar directament amb un comercial que es va dirigir a la llar o per telèfon, cal destacar que en un 25% dels canvis de contracte d'electricitat, els usuaris van buscar activament l'oferta consultant un comparador, com per exemple el comparador de la CNMC. En el cas de gas natural la xifra és d'un 16%.

Un 15% no entenen l'oferta

Malgrat que en tres de cada quatre llars declaren haver entès els termes de la nova oferta, un 15% no la van entendre. De fet, la CNMC ha publicat recomanacions que poden ajudar el consumidor a comprendre les ofertes energètiques i a escollir amb un coneixement millor la més convenient en cada cas.

Entre les llars que declaren tenir una tarifa amb discriminació horària, un 88% tenen en compte la diferència de preus en diferents hores del dia en els seus hàbits de consum, per exemple, per posar la rentadora o encendre la calefacció.

En canvi, només un 40% de les llars que tenen una tarifa per hores amb comptador digital adapten els seus consums per disminuir la factura. La meitat de les llars amb gas natural contracten els serveis d'electricitat i de gas amb una mateixa companyia per beneficiar-se de millors preus i per la comoditat de tenir només un subministrador energètic.

Per operadors, és Gas Natural Fenosa qui té el nombre més elevat de llars amb contractes en els dos serveis (41%), seguit per Endesa (23,9%) i Iberdrola (20,3%).

Etiquetes

Més continguts de