Les empreses que més triomfen a LinkedIn

La xarxa social professional revela quines són les 20 empreses que generen més interaccions amb els usuaris espanyols

LinkedIn, la xarxa social professional més gran del món, ha fet públic aquest divendres quines són les empreses que més interessen als usuaris espanyols. A la llista, presentada en el marc de les jornades Talent Connect que celebra LinkedIn a Londres, hi figuren empreses de sectors ben diversos: des de companyies tecnològiques fins a farmacèutiques, passant per empreses d'alimentació, moda o de la construcció.

El rànquing l'encapçalen dues empreses internacionals: el gegant tecnològic Google – des d'aquest estiu, Alphabet– i el seu gran competidor, Apple. El tercer lloc al podi l'ocupa l'imperi d'Amancio Ortega, Inditex. La llista revela també l'atractiu de la indústria alimentària. De fet, el rànquing situa la francesa Danone i la suïssa Nestlé en el cinquè i sisè lloc. Fora del 'top 10' també hi ha Unilever i PepsiCo, que supera The Coca Cola Company.

A la llista també hi tenen un lloc les companyies del món de la construcció com Ferrovial, Acciona i Sacyr, i altres com el grup sevillà de les energies renovables Abengoa, malgrat que aquesta setmana ha sol·licitat el preconcurs de creditors amb un deute de prop de 9.000 milions d'euros, que l'ha abocat a la suspensió més gran vista mai a Espanya. Els últims llocs del rànquing són per a dues empreses farmacèutiques: Sanofi i Bayer.

LinkedIn ha tingut en compte criteris com el coneixement que tenen els usuaris de cada companyia, la interacció que hi mantenen, i la resposta que han tingut les ofertes de feina que han anat publicant durant aquest any 2015.

El rànquing complet és aquest:

  1. Google
  2. Apple
  3. Inditex
  4. Ferrovial
  5. Danone
  6. Nestlé
  7. Unilever
  8. Procter & Gamble
  9. Abengoa
  10. Acciona
  11. Pepsico
  12. Sacyr
  13. Mango
  14. Johnson & Johnson
  15. Puig
  16. The Coca Cola Company
  17. Cepsa
  18. Mahou San Miguel
  19. Sanofi
  20. Bayer