La majoria de petits accionistes no accepten el preu ofert per Damm

La majoria de petits accionistes no accepten el preu ofert per Damm
Xavier Grau
02/04/2015
2 min

Les accions de la cervesera catalana Damm ja no es poden comprar ni vendre a la borsa. L’oferta pública d’adquisició (opa) que va fer la companyia per excloure-la de la borsa s’ha tancat amb èxit, segons va comunicar ahir. Tot i això, l’oferta no ha tingut gaire acceptació entre els petits accionistes, la majoria dels quals han optat per no acceptar el preu de 5,7 euros per acció ofert per la companyia per recomprar-los els títols.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’èxit de l’opa d’exclusió estava assegurat perquè el nucli dur d’accionistes, bàsicament la família Carceller i l’empresa alemanya Oetker, a més d’algunes famílies d’accionistes històrics, hi donaven suport. Gràcies a això, un 67,12% del capital ja estava a favor de l’exclusió. Per tant, l’oferta es dirigia al 32,88% del capital en mans sobretot de petits accionistes. Però d’aquests, només quatre de cada deu han acceptat l’oferta, mentre que la resta l’han rebutjada. En resum, un 19,7% del capital seguirà en mans dels petits accionistes i no del nucli dur de la cervesera.

Damm haurà de desemborsar gairebé 201 milions d’euros, que pagarà a partir del 8 d’abril, als accionistes que sí que han acceptat el preu. Damm havia defensat l’oferta dient que suposava una prima de més del 30% sobre el preu de cotització a la borsa el dia que es va anunciar.

De fet, l’empresa que presideix Demetrio Carceller va animar els petits accionistes a acceptar l’oferta argumentant que era una bona manera d’obtenir liquiditat per les seves accions. L’operació, va defensar el consell, s’ha fet perquè la negociació dels títols a la borsa era mínima.

Objectiu complert

Ara Damm podrà augmentar l’autocartera, cosa que no podia fer mentre cotitzava. La companyia ahir va restar importància al fet que més de la meitat dels accionistes als quals anava dirigida l’oferta no l’hagin acceptada. Un portaveu va destacar que Damm està satisfeta perquè “l’objectiu principal era l’exclusió de la borsa i s’ha complert”.

stats