Empreses
Economia Mercats 16/06/2023

Ferrovial tanca amb nota el seu primer dia com a empresa neerlandesa

Les accions es paguen a 29,88 euros el títol

2 min
Edificis en construcció a càrrec de Ferrovial, a Madrid.

MADRIDTot i unes primeres hores de volatilitat, en què la cotització a la borsa espanyola ha arribat a caure a 28,60 euros, Ferrovial ha salvat amb nota la que ha estat la seva primera jornada com a empresa neerlandesa que ja cotitza a la Borsa d’Amsterdam. Els mercats, doncs, han rebut amb bons ulls el trasllat de seu i la fusió entre la matriu espanyola i la filial neerlandesa, que s'ha materialitzat aquest divendres.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En el cas d’Espanya, l’acció ha tancat a 29,55 euros, el segon valor que més ha augmentat a l’íbex-35, amb una alça del 2,18%, mentre que a la borsa neerlandesa els títols de Ferrovial han tancat a 29,98 euros. Avui divendres ha estat el primer dia en què la constructora que presideix Rafael del Pino ha cotitzat als dos mercats alhora. I els inversors gairebé han situat Ferrovial en el seu cim històric (la seva cotització màxima es va assolir el 22 de maig, quan l’acció costava 29,74 euros). 

Malgrat el suport del mercat, Ferrovial és conscient que la seva decisió continua envoltada de polèmica, com ha assumit al fullet enviat aquest dijous al regulador neerlandès. La companyia ha reconegut als accionistes que la fusió "podria tenir un impacte negatiu sobre la seva imatge corporativa a Espanya, cosa que, de retruc, podria tenir un efecte material advers en la posició del grup [empresarial] i en el preu de la cotització de les accions, del negoci, de la situació financera, dels resultats d'operacions i de perspectives".

A més, Ferrovial recorda que les "autoritats fiscals espanyoles [l'Agència Tributària] podrien considerar que la fusió queda fora de la protecció del règim especial de neutralitat fiscal, cosa que podria tenir un efecte material advers en el negoci, la situació financera i els resultats de les operacions del grup empresarial", segons el document consultat per l'ARA.

Per això, la constructora ha volgut insistir que mai sortirà d’Espanya, tal com ha defensat aquest divendres el conseller delegat de Ferrovial, Ignacio Madridejos, en una entrevista al diari neerlandès FD. Madridejos ha tornat a insistir que el trasllat de seu a Amsterdam no s’ha fet “per pagar menys impostos dels que ens toca”, com ha criticat el govern espanyol de Pedro Sánchez. I, de fet, si els inversos continuen responent com aquest divendres, res fa pensar que Ferrovial es pugui penedir de la decisió.

stats