Moda

La catalana Puig encadena un tercer any de rècord: més de 4.300 M€ en vendes

El gegant català dels perfums guanya un 16% més a les portes de la seva sortida a borsa

2 min
El president executiu de Puig, Marc Puig.

BarcelonaPer tercer any consecutiu, el grup de perfumeria i moda català Puig ha registrat els millors resultats de la seva història. La companyia, que pot protagonitzar una de les sortides a borsa de l'any, va assolir unes vendes de 4.303 milions d'euros, un increment del 19% respecte a l'any passat, mentre que els beneficis van créixer un 16%, fins als 465 milions, segons les xifres presentades aquest dijous.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De fet, l'empresa que presideix Marc Puig també ha remarcat que aquests resultats superen amb escreix el pla estratègic que van posar en marxa el 2021, l'objectiu del qual era arribar als 3.000 milions d'euros en vendes el 2023. "Gràcies al creixement assolit durant els últims tres anys, per sobre del creixement del conjunt del mercat de la bellesa, Puig ha duplicat els ingressos nets del 2020, un any abans del previst, i pràcticament ha aconseguit triplicar-los dos anys abans del previst", ha remarcat la corporació, que enguany no ha presentat els comptes en roda de premsa, com va fer l'any passat, sinó a través d'un comunicat.

Creixement en tots els mercats

A les portes de fer el salt als parquets, Puig va tancar l'any passat amb un creixement de dos dígits en la facturació en tots els segments i tots els territoris on opera. Els perfums i la moda (3.115 milions d'euros, un 17% més) continuen sent el centre del negoci, però el grup també va accelerar en el mercat del maquillatge (773 milions, un 23% més) i la dermocosmètica (431 milions, un 31% més). Precisament, la marca de colònies Rabanne va superar per primera vegada els 1.000 milions d'euros en vendes, és a dir, que pràcticament una quarta part del que ingressa la companyia es deu exclusivament a aquestes fragàncies.

Puig també va continuar guanyant quota de mercat el 2023 i actualment representa l'11% del negoci mundial de distribució de fragàncies selectives, una altra fita en la seva història. "Hem assolit aquests extraordinaris resultats gràcies a la nostra estratègia, que consisteix a construir una cartera de marques pròpies centrada en els productes Prestige i ampliant el nostre lideratge en les fragàncies del segment Niche i en el maquillatge i la cura de la pell", ha remarcat el president del gegant català, Marc Puig, en el comunicat.

A principis d'any la companyia va adquirir la marca de cosmètica molecular alemanya Dr. Barbara Sturm per reforçar-se en aquest mercat davant la febre dels productes per cuidar la pell.

stats