Mango continua creixent i factura 1.728 milions d'euros durant el primer semestre
L'empresa de moda ha invertit 110 milions els sis primers mesos de l'any
BarcelonaDesprés de celebrar el seu 40è aniversari, Mango manté la tendència de creixement dels últims exercicis. La facturació de la marca de moda catalana va augmentar un 12% des del gener fins al juny del 2025, fins als 1.728 milions d'euros. En el primer semestre després de la mort del seu fundador, Isak Andic, en un accident a la muntanya, la companyia exposa que els resultats "reforcen la seva sòlida trajectòria" i "posen de manifest la tendència alcista" dels últims anys.
La multinacional atribueix aquest bon inici d'any a l'acollida de les seves col·leccions entre els seus clients i al "sòlid desenvolupament i expansió" de tots els seus canals en comparació al 2024. L'any passat la companyia va facturar 3.300 milions d'euros, la xifra més alta de la seva història, amb la mirada posada a arribar als 4.000 milions d'euros de cara al 2026.
Amb presència en 120 països, el negoci internacional de Mango representa el 78% de la seva facturació. Els cinc principals mercats en volum de negoci durant el primer semestre han estat Espanya, França, Turquia, Alemanya i els Estats Units.
Al llarg dels sis primers mesos de l'any, Mango ha invertit uns 110 milions en projectes estratègics, dels quals el 70% s'han concentrat en l'obertura i reforma de botigues. Concretament, s'ha aprofitat per ampliar el canal físic, amb 78 obertures i 30 reformes, entre les quals han destacat la inauguració d'una botiga flagship a l'avinguda Diagonal –on ha concentrat per primera vegada en un mateix espai les línies de roba per a dones, homes, nens i adolescents– i del primer establiment de la línia de productes de la llar, ubicat també a la Diagonal.
Al tancament de juny, la cadena de roba disposava de més de 2.900 punts de venda, dels quals 1.800 eren botigues pròpies i franquiciades i uns 1.100 córners. Quant al canal en línia, ha mantingut la seva evolució positiva i durant els primers sis mesos de l'any representa el 31% de la facturació total.
Després d'Andic
A principis d'any el consell d'administració de Mango va aprovar per unanimitat el nomenament del seu conseller delegat, Toni Ruiz, com a president de la firma. L'empresa va remarcar que així es confirmava "la confiança de la família Andic en Toni Ruiz i en l'equip directiu" i que es donava continuïtat a la separació entre la propietat i la gestió que va impulsar el mateix Isak Andic.
Així mateix, un dels fills d'Andic, Jonathan Andic, va decidir fer un pas al costat i deixar el càrrec executiu que tenia a l'empresa de moda, on s'ha mantingut com a vicepresident del consell d'administració. Després de disset anys al capdavant de Mango Man, Jonathan Andic ha abandonat la direcció global de la línia per centrar-se en les societats patrimonials que s'encarreguen de controlar les inversions immobiliàries i empresarials de la família.