Moda

Mango continua creixent i factura 1.728 milions d'euros durant el primer semestre

L'empresa de moda ha invertit 110 milions els sis primers mesos de l'any

Una de les botigues que Mango té a Barcelona.
ARA
17/07/2025
2 min

BarcelonaDesprés de celebrar el seu 40è aniversari, Mango manté la tendència de creixement dels últims exercicis. La facturació de la marca de moda catalana va augmentar un 12% des del gener fins al juny del 2025, fins als 1.728 milions d'euros. En el primer semestre després de la mort del seu fundador, Isak Andic, en un accident a la muntanya, la companyia exposa que els resultats "reforcen la seva sòlida trajectòria" i "posen de manifest la tendència alcista" dels últims anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La multinacional atribueix aquest bon inici d'any a l'acollida de les seves col·leccions entre els seus clients i al "sòlid desenvolupament i expansió" de tots els seus canals en comparació al 2024. L'any passat la companyia va facturar 3.300 milions d'euros, la xifra més alta de la seva història, amb la mirada posada a arribar als 4.000 milions d'euros de cara al 2026.

Amb presència en 120 països, el negoci internacional de Mango representa el 78% de la seva facturació. Els cinc principals mercats en volum de negoci durant el primer semestre han estat Espanya, França, Turquia, Alemanya i els Estats Units.

Al llarg dels sis primers mesos de l'any, Mango ha invertit uns 110 milions en projectes estratègics, dels quals el 70% s'han concentrat en l'obertura i reforma de botigues. Concretament, s'ha aprofitat per ampliar el canal físic, amb 78 obertures i 30 reformes, entre les quals han destacat la inauguració d'una botiga flagship a l'avinguda Diagonal –on ha concentrat per primera vegada en un mateix espai les línies de roba per a dones, homes, nens i adolescents– i del primer establiment de la línia de productes de la llar, ubicat també a la Diagonal.

Al tancament de juny, la cadena de roba disposava de més de 2.900 punts de venda, dels quals 1.800 eren botigues pròpies i franquiciades i uns 1.100 córners. Quant al canal en línia, ha mantingut la seva evolució positiva i durant els primers sis mesos de l'any representa el 31% de la facturació total.

Després d'Andic

A principis d'any el consell d'administració de Mango va aprovar per unanimitat el nomenament del seu conseller delegat, Toni Ruiz, com a president de la firma. L'empresa va remarcar que així es confirmava "la confiança de la família Andic en Toni Ruiz i en l'equip directiu" i que es donava continuïtat a la separació entre la propietat i la gestió que va impulsar el mateix Isak Andic.

Així mateix, un dels fills d'Andic, Jonathan Andic, va decidir fer un pas al costat i deixar el càrrec executiu que tenia a l'empresa de moda, on s'ha mantingut com a vicepresident del consell d'administració. Després de disset anys al capdavant de Mango Man, Jonathan Andic ha abandonat la direcció global de la línia per centrar-se en les societats patrimonials que s'encarreguen de controlar les inversions immobiliàries i empresarials de la família.

stats