Moda

Mango ja ingressa més de 200 M€ a l'any vestint infants i adolescents

La línia de moda per als més joves consolida rècords de facturació una dècada després del seu llançament

La botiga de Mango Kids a Rambla de Catalunya.
P. S. A.
21/09/2023
2 min

BarcelonaUna dècada després del seu llançament, la firma de moda catalana Mango ja factura més de 200 milions d'euros a l'any només amb la línia de moda infantil Mango Kids, que també inclou la divisió adolescent –més recent– Mango Teen. Aquest negoci va arribar al mercat el 2013 amb l'objectiu de completar tot el cicle vital amb les seves col·leccions, que fins aleshores se centraven en els adults. En l'últim exercici, els ingressos de Mango Kids van créixer un 18% i aquesta pota de la companyia va tancar el mes de juliol amb una xarxa de 650 punts de venda en més de 70 mercats. L'any passat les compres en botigues físiques van suposar el 53% del total de la facturació, superant els 108 milions d'euros, mentre que el canal online va sumar més de 97 milions. Per al 2023, la previsió és superar els 240 milions en vendes.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Vam llançar Mango Kids fa una dècada per acompanyar els petits de la casa en el seu creixement amb peces de qualitat a preus assequibles i amb un estil propi dissenyat curosament per donar resposta a les seves ganes de descobrir el món que els envolta", explica Berta Moral, directora de Mango Kids. L'arribada d'aquesta directiva coincideix amb la millora de resultats de la línia, el 2018. Moral assegura que el naixement de la línia va suposar "un punt d'inflexió a la companyia que ens va permetre inspirar i portar la nostra passió per la moda al públic infantil i juvenil, consolidant una oferta global que dona resposta a tots els segments, des de dona i home fins a nens i adolescents".

La divisió infantil va començar amb espais petits dins les botigues de Mango en alguns dels països on és present la firma, però a partir del segon semestre del 2013 també va començar a tenir locals propis. De fet, ara la companyia fundada per Isak Andic ha ideat un nou concepte per a aquests establiments, batejat amb el nom de Kids Lab, amb espais més diàfans i zones de joc amb futbolins o panells didàctics. És el model que s'ha adoptat al punt de venda del passeig de Gràcia de Barcelona, el més important en facturació de Mango Kids. Els dissenys d'aquesta línia compten amb un equip propi de més de 70 persones que hi treballen des de la seu central.

Precisament, Mango Teen va formar part del procés de diversificació arrencat per la cadena fa alguns anys per sortir dels números vermells i ja compta amb catorze botigues pròpies. Unes altres línies no van superar el filtre, com la proposta de moda sostenible Alter Made, que va tancar fa tot just un any.

stats