Moda

Nou any rècord de Mango: duplica guanys i ingressa més de 3.100 M€

El grup de moda català aspira a unes vendes de 4.000 milions el 2026 i no té plans per sortir a borsa

3 min
Toni Ruiz és el conseller delegat de Mango.

BarcelonaNou any rècord a la gran cadena del tèxtil català. Mango ha anunciat aquest dilluns els resultats del 2023, un exercici que va tancar amb 3.104 milions d’euros de facturació (un 15% més) i 172 milions de beneficis (més del doble que l’anterior). “En un entorn molt competitiu, hem aconseguit els millors resultats de la història de Mango”, ha celebrat Toni Ruiz, el conseller delegat que va agafar les regnes del grup just abans de l’esclat de la pandèmia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Mango ha aprofitat la presentació dels comptes per anunciar també el pla estratègic fins al 2026. En els pròxims tres anys la firma que va fundar Isak Andic preveu superar unes vendes de més de 4.000 milions d’euros i tornar a duplicar els guanys. En aquest interval de temps, la marca vol invertir 600 milions, principalment en l'obertura de 500 noves botigues i reformar-ne 150 de les ja existents. Ara la companyia té una plantilla d'uns 15.500 treballadors que promet incrementar en un 30%.

En un context d'auge del consum online i després que planés sobre el sector de la moda un "apocalipsi" del model de botiga física, Mango va a contracorrent. Aquest últim any ha obert més de 130 nous establiments i ja compta amb prop de 2.700 punts de venda en més de 115 països. Precisament, enguany fa quaranta anys que va apujar la persiana el primer local de la firma al passeig de Gràcia de Barcelona. "Cada dia laborable dels pròxims tres anys estarem obrint o reformant una botiga. I és un repte perquè ho farem en molts països. Sempre hem cregut molt en el punt físic", ha apuntat Ruiz.

El conseller delegat també ha assegurat que des del 2018 són l'empresa de moda que més botigues ha obert al món i que encara tenen molt marge per ampliar la quota de mercat. Així i tot, aquesta expansió –l'objectiu és sumar un milió de metres quadrats de botigues el 2026– va en paral·lel al creixement del seu e-commerce, que per primera vegada supera els 1.000 milions d'euros en ingressos i representa una tercera part del volum de negoci de la multinacional.

Mango havia insistit força els últims anys a fer-se fort als Estats Units (va inaugurar una botiga insígnia a la Cinquena Avinguda de Nova York en forma de declaració d'intencions) i, ara per ara, les xifres ho avalen. Aquest mercat ha aconseguit entrar en els cinc països on la catalana ven més i actualment hi ha 21 botigues, una xifra que esperen duplicar. "Aquest any creixement més que la mitjana del sector", ha presumit Ruiz. La directora financera de Mango, Margarita Salvans, també ha remarcat que l'empresa ha sanejat el seu deute i ara es troba lliure d'obligacions financeres.

Sense plans per sortir a borsa

Ruiz també ha tornat a respondre a la pregunta que, segons ha admès ell mateix, més li han fet en els seus nous anys a la companyia. El directiu ha insistit en el fet que Mango continua sense plans per sortir a borsa els pròxims anys: “Ho he de desmentir un cop més, aquest tema no està sobre la taula”. La companyia assegura que continuarà creixent amb els seus propis recursos i ni preveu comprar altres marques ni incorporar nous accionistes per completar aquest gran salt.

Això no obstant, el dubte és pertinent perquè els últims temps Mango ha introduït canvis importants en la seva governança, com ara incorporar consellers independents al consell d'administració, que fan pensar en una estructura més semblant a la d'una cotitzada. Un d'aquests fitxatges és el del president de Puig, Marc Puig, un altre imperi familiar català que justament enllesteix la sortida a borsa.

stats