Moda
Economia 12/05/2022

Mango apuja la seva aposta pels Estats Units amb una inversió de 100 M€

L'empresa espera assolir-hi aquesta mateixa xifra en facturació i obre una botiga insígnia a Nova York

3 min
La nova botiga de Mango a Nova York.

Nova YorkLa multinacional de moda Mango invertirà uns 100 milions d'euros fins al 2024 per expandir-se als Estats Units. Aquesta mateixa xifra és el que espera assolir "pròximament" en vendes en aquest país, segons ha explicat el conseller delegat del grup, Toni Ruiz. Concretament, la companyia catalana obrirà una trentena de noves botigues als EUA en els pròxims tres anys.

"Volem consolidar el mercat dels Estats Units perquè ens sembla dels més importants", ha afegit Ruiz. En aquest sentit, la companyia ha inaugurat aquest dimecres una nova botiga insígnia a la Cinquena Avinguda de Nova York –un dels carrers comercials més disputats del món–, en una operació que l'empresa vol utilitzar com a punt de partida per al pla.

Mango va entrar als Estats Units el 2006 per la via online i el 2017 va obrir la seva primera botiga pròpia a Nova York, concretament al barri del Soho. Posteriorment, el 2019, va tancar un acord amb els grans magatzems Macy's per incrementar la seva presència online.

La presència digital del grup al país li ha permès obtenir dades regionalitzades de vendes, cosa que ha utilitzat per elaborar el pla d'expansió. Així, les noves botigues s'obriran a l'anomenat Sun Belt (el cinturó del sol), que formen els estats de tot el sud del país, on el clima és més suau i, per tant, la roba de l'empresa, d'estil mediterrani, té més sortida.

L'any passat Mango ja va ampliar la seva presència a l'àrea metropolitana de Nova York amb tres noves botigues en centres comercials i va fer el salt a la ciutat de Miami, a Florida, també en un centre comercial. A més, també va iniciar la venda per internet de la seva línia de productes de la llar.

Aquest 2022 obrirà tres nous locals a Miami i entre enguany i l'any vinent també n'obrirà en altres ciutats de l'estat, com Orlando i Tampa. Posteriorment, anirà ampliant la seva presència amb més establiments a les principals ciutats de Geòrgia, Texas, Nevada, Arizona i el sud de Califòrnia, fins a arribar a la quarantena de locals. Aquesta expansió del canal de venda físic busca reduir el pes que té ara mateix la venda online als EUA: l'objectiu de la companyia és rebaixar fins al 70% del total el pes de la facturació en línia i apujar fins al 30% la de les botigues el 2024.

El local inaugurat a Nova York aquest dimecres té 2.100 metres quadrats i es troba a la part nord de la Cinquena Avinguda de la ciutat, a dos carrers del Central Park, en un dels trams més disputats de la via, on es concentren sobretot marques de luxe. L'empresa ha invertit 12 milions d'euros en la reforma i adaptació de l'establiment, ubicat en un edifici històric.

A banda del negoci que es pot obtenir amb una tenda en un dels carrers comercials amb més trànsit del món, l'obertura té un component estratègic, ja que dona un afegit de visibilitat a una marca que, a diferència d'alguns competidors com Inditex (Zara) o la sueca H&M, no és tan coneguda al mercat nord-americà.

Sobre aquest fet, l'empresa no preveu posicionar-se de manera diferent als Estats Units de com ho fa en altres països ni readaptar els seus productes, sinó que aposta per mantenir les línies que li donin un "element diferencial", ha indicat el director d'expansió del grup, Daniel López. Tenint en compte l'"oferta comercial" del país, l'empresa sí que podrà vendre a preus més elevats que a Espanya, però malgrat això serà més "assequible que en altres països europeus", ha apuntat la directora financera, Margarita Salvans.

"Situació òptima" aquest any

Mango va tancar el 2016 amb pèrdues rècord, però va remuntar els tres exercicis següents. Amb l'esclat de la pandèmia va tornar a les pèrdues el 2020 , seguint la tendència de la majoria d'empreses del sector. El 2021, però, el grup va guanyar 67 milions d'euros i va facturar-ne 2.234 milions. El 79% de les vendes del grup són fora d'Espanya. Això fa que el grup se senti en "la situació òptima" per tirar endavant l'aposta d'ampliar la seva presència en mercats destacats, com també ha fet recentment a l'Índia , ha explicat Ruiz.

Entre el 2020 i l'any passat, l'empresa fundada per Isak Andic ha posat en marxa tres noves línies de negoci: una línia per a adolescents, una de roba per a la llar i una tercera de roba atemporal, que s'afegien a un acord amb la multinacional italiana Calzedonia per vendre els seus productes a la web de Mango. Per contra, la companyia catalana va tancar la marca de talles grans per integrar-la a les seves col·leccions habituals.

stats