Moda

Zara vendrà roba usada: Inditex llança a Espanya la plataforma de segona mà

El nou servei del gegant espanyol del 'fast fashion' estarà disponible a l'Estat des del 12 de desembre

P. S. A.
2 min
Una botiga de Zara a peu de carrer.

BarcelonaInditex llançarà Zara Pre-Owned, la plataforma de segona mà d'aquesta marca a 14 nous mercats europeus, entre els quals hi ha Espanya, el 12 de desembre, segons ha anunciat la companyia. Amb aquesta iniciativa, els clients de la firma tindran accés a serveis de circularitat com ara la reparació, la venda entre clients de les peces Zara dels seus armaris i la donació, a través de Zara.com, la seva aplicació mòbil i botigues Zara. Aquesta plataforma, que ja està operativa al Regne Unit des de fa un any i es va estrenar a França el setembre passat, forma part dels compromisos de sostenibilitat del Grup Inditex per als pròxims anys.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Amb el llançament de Zara Pre-Owned a Espanya, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Finlàndia, Grècia, Irlanda, Itàlia, Luxemburg, els Països Baixos i Portugal, Inditex avança en el seu objectiu d'implantar els serveis de circularitat als seus mercats clau durant el 2025. En concret, des del 12 de desembre aquesta plataforma estarà disponible al menú principal de Zara.com, juntament amb les categories de dona, home, infants i bellesa. Així, els usuaris tindran disponibles serveis com la reparació de peces usades de Zara de qualsevol temporada, amb opcions que van des de la substitució de botons i cremalleres fins a la reparació de costures.

El client pot fer el tràmit íntegrament online o a la botiga Zara de la seva elecció i la reparació es fa a través de proveïdors locals. Així mateix, Zara Pre-Owned també ofereix als seus clients l'oportunitat de vendre les peces de roba que han comprat als seus establiments a través de la plataforma, de manera similar al que ofereixen ja altres aplicacions de segona mà com Wallapop, Vinted o Vestiaire Collective.

Competència per a Vinted i Wallapop

L'espai de venda està organitzat en categories de producte amb informació detallada de cada article, entre la qual s'inclou la informació original de Zara de la peça i imatges actuals proporcionades pel venedor. D'altra banda, els clients poden sol·licitar la recollida a domicili de roba usada per ser donada a entitats sense ànim de lucre, que les classifiquen per reutilitzar-les sempre que sigui possible o reciclar-les si han arribat al final del seu cicle de vida. Aquest últim servei accepta productes de qualsevol marca.

El model tradicional de gegants de la moda com Inditex està basat en el que es coneix com a fast fashion, que fomenta la producció en massa de col·leccions amb poca durada a les botigues.

stats