PepsiCo obrirà un 'hub' digital a Barcelona amb 80 empleats

La companyia, que ja compta amb oficines a Cornellà de Llobregat, vol arribar als 500 treballadors de cara al 2024

2 min
Narcís Roura

BarcelonaUna nova multinacional, aquest cop del sector de l'alimentació, centrarà part dels seus esforços en transformació digital a Barcelona. Segons ha pogut saber l'ARA, el gegant nord-americà PepsiCo obrirà a finals de mes un hub a la capital catalana centrat en l'aplicació de les noves tecnologies als diferents reptes actuals del grup. Les instal·lacions comptaran de moment amb una plantilla de 80 treballadors, però la intenció és donar més pes a la iniciativa i acostar-se als 500 empleats de cara al 2024. Portaveus de la companyia no van voler confirmar aquesta notícia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Actualment PepsiCo ja té presència a Catalunya amb unes oficines a Cornellà de Llobregat. A més, a finals del 2020 la companyia va fer un altre pas vinculat a la digitalització a Barcelona: van signar un acord per convertir-se en soci global de l'associació Tech Barcelona, un dels puntals de l'ecosistema emprenedor a la ciutat. Aleshores el director de la categoria d'alimentació de PepsiCo al sud-oest d'Europa, Iker Ganzua, va destacar el desig de l'empresa de "treballar a prop dels que aporten innovació per poder aplicar-la" al seu negoci en un moment de molts canvis per al grup.

El directiu ja va avançar la voluntat de PepsiCo de millorar en àmbits com la gestió i l'ús intensiu de dades, la integració de la intel·ligència artificial i la impressió 3D. L'any passat la companyia va nomenar per primer cop una vicepresidenta de transformació digital, Athina Kanioura, per posar el focus en el big data i la innovació i també per optimitzar costos.

Conseller delegat català

PepsiCo és el fabricant responsable de l'icònic refresc, però també de les marques de patates fregides Lay's i Doritos, els gaspatxos Alvalle o els tes freds Lipton. Des del 2018 la companyia té un conseller delegat català, el barceloní Ramon Laguarta, que va succeir l'executiva índia Indra Nooyi i que fa més de dues dècades que treballa per a la multinacional. Abans d'ocupar el primer rol directiu de l'empresa, havia sigut el número 2 a escala mundial i el conseller delegat de la divisió per a Europa i l'Àfrica subsahariana. Avui mateix el director general de PepsiCo al sud-oest d'Europa, Narcís Roura, ha estat a Barcelona per explicar l'estratègia de la companyia en matèria mediambiental.

Amb la posada en marxa d'aquest nou hub, PepsiCo replica el moviment que ja han fet competidors en el sector del gran consum com Nestlé, que el 2016 va implantar a Barcelona el seu centre mundial de serveis digitals i ha anat concentrant tot el seu desenvolupament tecnològic a la capital catalana.

stats