Economia 13/11/2019

Portal de l'Àngel, el carrer comercial amb els lloguers més cars d'Espanya

La via barcelonina es manté en el lloc 14 de tot el món

Ara
2 min
Una imatge del Porta de l'Àngel.

BarcelonaEl Portal de l'Àngel, a Barcelona, es manté com el carrer comercial d'Espanya amb els preus del lloguer dels seus locals més elevats, segons l'informe internacional Main Streets Across the World, que cada any elabora la consultora immobiliària Cushman & Wakefield.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons aquest informe, el cèntric carrer de Barcelona segueix sent el més car de l'Estat i és l'únic d'Espanya que apareix en el rànquing dels 25 carrers comercials més cars del món, concretament en el lloc número 14, repetint així el lloc que ocupava l'any passat.

L'estudi analitza des de l'any 1988 els preus de 448 mercats de 68 països de tot el món. Segons aquest estudi, el preu del lloguer dels locals comercials del Portal de l'Àngel se situa en 3.420 euros per metre quadrat a l'any, amb un augment d'un 1,8% respecte del 2018, quan la renda mitjana era de 3.360 euros per metre quadrat a l'any.

Al món, el carrer comercial més car continua sent per segon any Causeway Bay, a Hong Kong, amb un preu de 25.965 euros per metre quadrat a l'any, i el segueix la Cinquena Avinguda, a Nova York, amb 21.295 euros per metre quadrat a l'any. El tercer calaix del podi és per a New Bond Street, a Londres, amb 16.222 euros per metre quadrat a l'any.

Serrano i Preciados, a Madrid, i passeig de Gràcia a Barcelona

A Madrid, els carrers comercials amb el lloguer dels locals més car són Serrano i Preciados, on es paga al voltant de 3.300 euros per metre quadrat a l'any. Però mentre a Serrano els preu mitjà ha augmentat un 3,8% respecte l'any passat, en el cas de Preciados l'augment s'ha quedat en un 1,8%, el mateix increment que hi ha hagut al Portal de l'Àngel.

A Barcelona, el segon carrer més car, que té el preu del lloguer al mateix nivell que Serrano, és el passeig de Gràcia, on l'increment de l'últim any també s'ha situat en un 1,8%, impulsat per la forta exposició al turisme, segons la consultora Cushman & Wakefield.

stats