INFRAESTRUCTURES
Economia 10/08/2016

El Prat és el segon gran aeroport que més creix d’Europa

Incrementa el trànsit de passatgers gairebé un 13%, per sobre del 8,6% de Barajas

Xavier Grau
2 min
La aerolínies de baix cost impulsen el trànsit a l’aeroport de Barcelona.

BarcelonaL’aeroport del Prat ha augmentat un 12,7% els seus passatgers els primers sis mesos de l’any i es col·loca com el segon aeroport europeu que més creix entre els enclavaments per on passen més de 25 milions de viatgers a l’any, és a dir, els mitjans i grans aeroports. Només Dublín el supera, amb un creixement del 13,4%. Però si ens fixem només en el mes de juny, el Prat va ser clarament líder amb un augment de passatgers del 10%. Les dades van ser publicades ahir per la branca europea del Consell Internacional d’Aeroports (ACI).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Entre aquestes dades destaca que els gransaeroports de connexió europeus -tan grans i coneguts com Heathrow, a Londres; Charles de Gaulle, a París, o Frankfurt-, estan estancats. Dels cinc grans aeroports, segons les dades de l’ACI, només creixen Schiphol, a Amsterdam, i Barajas, a Madrid, però tots dos augmenten el trànsit de passatgers menys que el Prat, amb un 9,9% i un 8,6%, respectivament. L’aeroport de Barcelona ha crescut a un ritme del doble que la mitjana del continent, ja que el trànsit de passatgers a la Unió Europea ha augmentat el primer semestre un 6,2%, malgrat els efectes del terrorisme i la inestabilitat política.

Les dades de l’ACI mostren que gran part del creixement s’ha concentrat en aeroports secundaris i mitjans. Entre els aeroports que han registrat resultats més bons, Aena -l’ens que gestiona els aeroports espanyols d’interès general- ha aconseguit col·locar-ne cinc en les respectives categories. A més del Prat, en la de més de 25 milions de passatgers; Alacant (16,1%), Màlaga (14,6%) i Gran Canària (14,2%) estan a la d’entre 10 i 25 milions de passatgers, i Eivissa (17%), en la d’entre cinc i 10 milions.

L’ACI atribueix aquesta millora del mercat comunitari a l’expansió de les aerolínies de baix cost. Això explica en gran part que Dublín i Barcelona siguin els aeroports que més creixen, el primer com a base de Ryanair i el segon, perquè, segons les dades de l’any passat, el Prat va acaparar el 26,5% de tots els passatgers low cost de l’Estat, amb el doble que Barajas.

Per a la resta de l’any, Olivier Jankovec, director general d’ACI Europe, preveu una desacceleració del trànsit aeri en el mercat comunitari “com a conseqüència de l’impacte del terrorisme i l’augment de la inestabilitat geopolítica”.

stats