El president de Seat tranquil·litza la plantilla per la crisi dels motors de Volkswagen

Assegura que la flexibilitat del conveni permetrà minimitzar-ne les conseqüències

El president de Seat, Luca de Meo, ha tramès un missatge als treballadors de la companyia per tranquil·litzar-los davant l'impacte que pot tenir en la producció la falta de motors de la matriu Volkswagen homologats amb la nova normativa WLTP.

De Meo ha assegurat que el 2018 serà un any rècord de producció per a Seat malgrat que la falta de nous propulsors la podrà rebaixar en uns 10.000 cotxes.

Els nous tests d’emissions posen a prova els fabricants de cotxes

En una carta adreçada a la plantilla consultada per Europa Press, De Meo ha confirmat que entre setembre i desembre les restriccions provocaran la pèrdua de més de 10.000 cotxes i del mateix nombre de caixes de canvi, amb un impacte més gran en els models Ibiza i Arona i, en menor mesura, en el León.

Flexibilitat

El president de l'automobilística ha indicat que, gràcies al conveni col·lectiu, es podran aplicar mesures de flexibilitat que "minimitzaran la repercussió en el dia a dia de la fàbrica" i ha demanat a la plantilla confiança en la direcció.

De Meo ha avançat que les mesures que s'adoptin s'acabaran de confirmar aquest dimecres en el marc del comitè intercentres, amb el qual estan treballant estretament. El president de Seat ha explicat que el grup Volkswagen està patint retards en el subministrament de motors a totes les marques del consorci perquè ha d'homologar més de 260 variants de motor i transmissió en poc temps, cosa que provoca falta de disponibilitat de determinats motors.

El president de la companyia ha recordat que es va treballar juntament amb la representació dels treballadors abans de vacances per planificar l'impacte, però ha reconegut que la situació d'ara no depèn completament de Seat, ja que està subjecta a la disponibilitat i el criteri de repartiment de motors dins del grup Volkswagen.

"Això ens obliga a revisar freqüentment les planificacions que es van establir, amb una repercussió immediata sobre la producció a les fàbriques de Martorell, de Barcelona i de components", ha afirmat De Meo.

També ha assegurat que la normativa seguirà evolucionant i ha anticipat que la marca es podria tornar a trobar en una situació en què hagin de tornar a replantejar-se les planificacions.

A la carta, De Meo recorda les bones dades acumulades per Seat entre el gener i el juny d'aquest 2018, amb la comercialització de 342.700 vehicles, un 20,1% més que en el mateix període de l'any anterior, i amb què s'ha assolit un benefici rècord de 212 milions d'euros en el primer semestre.

Més continguts de