Moda

Shein desembarca a Europa: la marca xinesa obrirà la primera botiga física a París

La cadena asiàtica de moda 'low cost' planeja obrir cinc botigues més en diferents ciutats franceses

La pàgina de Shein.
01/10/2025
3 min

ParísDavant dels intents (per ara frustrats) de Brussel·les i de països com França de frenar el creixement del gegant xinès de la moda ràpida, Shein contraataca. La marca asiàtica ha sorprès anunciant que obrirà a principis de novembre la primera botiga física permanent: serà a París, a la sisena planta dels grans magatzems BHV, situats al centre de la ciutat. Posteriorment, obrirà cinc botigues més a França, segons ha assegurat en un comunicat el gegant asiàtic, a les Galeries Lafayette –habitualment centrades en la moda de luxe– de Dijon, Grenoble, Reims, Llemotges i Angers.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La botiga de Shein a París ocuparà 1.200 metres quadrats, al costat de marques com Chanel o Hermès, i crearà 200 llocs de treball. "La nostra tria és un homenatge a França i a París, capital mundial de la moda i bressol dels grans magatzems moderns", ha assegurat el president executiu de Shein, Donald Tang, a Le Figaro. França és el primer mercat europeu per a Shein.

L'anunci es produeix només quatre setmanes després de la multa de 150 milions d'euros que França ha imposat a la cadena asiàtica de moda ultraràpida per no respectar el consentiment dels usuaris a l'hora d'aplicar cookies. A més, fa temps que França busca fórmules per impedir el creixement de Shein, sovint acusada de competència deslleial i de provocar un gran impacte mediambiental i criticada per les condicions laborals dels seus treballadors.

La mesura més destacada és una llei pensada expressament per frenar el fenomen de Shein i d'altres gegants asiàtics de moda ultraràpida i ultrabarata com Temu, que es podria aprovar definitivament aquesta tardor. La llei, que compta amb un enorme consens polític, preveu que les marques hagin de pagar un sobrecost per productes que tinguin un gran cost mediambiental i inclou la prohibició de publicitat, fins i tot per a influencers, que podrien ser sancionats si promouen les marques de moda ultraràpida.

Canvi d'estratègia

La implantació de botigues físiques és una novetat mundial i un cop de timó en l'estratègia empresarial de Shein, que sempre s'ha limitat a la venda online. Fins ara, només havia obert botigues efímeres en diferents ciutats del món, com la que va instal·lar durant uns dies a Barcelona el 2022. "Això no és ni un experiment temporal ni una botiga efímera. És un compromís. Estem posant les nostres arrels a París i arreu de França", ha destacat el president executiu de l'empresa.

Segons Tang, després de la botiga de París se n'obriran cinc més, totes a Galeries Lafayette. Però el desembarcament de Shein a França podria complicar-se perquè les històriques galeries han anunciat que "rebutgen" la instal·lació de la marca de moda ultraràpida i que batallaran per evitar-ho. En un comunicat fet públic aquest dimecres, asseguren estar "en profund desacord" amb la decisió del grup SGM, actual propietari de les Galeries Lafayette. "Aquesta marca de moda ultraràpida suposa una contradicció amb l'oferta i els valors" de les galeries i "també és contrària a les condicions contractuals" entre SGM i les Galeries Lafayette, afirma el comunicat.

El grup SGM, però, defensa que Shein s'instal·li als magatzems de luxe i assegura que atraurà la clientela jove, poc habituada a comprar en magatzems com les Lafayette. "Shein són 25 milions de clients francesos! Ens hem preguntat com transformar aquesta màquina extraordinària de fer negoci online en benefici del comerç físic", ha afirmat Frédéric Merlin, president de SGM, en una entrevista a Le Parisien. "Hem pres moltes precaucions sobre la traçabilitat i la conformitat, tots aquests productes compliran les normes europees", ha promès.

stats