Economia 30/09/2019

UberEats tria nova cap a Espanya i es reforça a l’àrea metropolitana

L’últim pas a Catalunya serà aterrar a diversos municipis del Baix Llobregat i el Vallès

Paula Solanas
2 min
UberEats tria nova cap a Espanya i es reforça a l’àrea metropolitana

Canvi de cares al capdavant de l’únic negoci d’Uber que funciona a Catalunya. La plataforma de mobilitat ha nomenat Marta Anadón nova responsable a Espanya d’UberEats, la seva aplicació de menjar a domicili. La directiva substitueix Manel Pujol, que va ser l’encarregat de llançar aquesta pota de negoci a l’Estat el 2015 i tornar a impulsar-la a principis del 2018. El directiu va marxar d’Uber fa uns mesos, després de cinc anys a la companyia. Anadón porta gairebé tres anys a la central de San Francisco, on el seu últim càrrec va ser el de cap de creixement i productes financers de la branca de menjar a domicili. Abans d’entrar a l’empresa californiana, Anadón havia treballat a Londres i París per al gegant francès de distribució d’electricitat EDF.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“UberEats és una línia de negoci responsable de gran part del creixement d’Uber, i Espanya és un dels mercats realment prioritaris per als pròxims anys”, assegura a l’ARA Anadón. La directiva avança que en els últims tres mesos el negoci de la plataforma a Catalunya ha crescut un 25%. No obstant, l’empresa no dona xifres sobre el volum de negoci ni les comandes entregades. Des que va tornar a Espanya l’any passat, UberEats ha posat en marxa una expansió força agressiva per guanyar terreny a Glovo, líders locals en el sector de l’última milla.

L’últim pas a Catalunya serà aterrar a diversos municipis del Baix Llobregat, com Martorell, Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei i Pallejà. A més, al Vallès començarà a operar a Granollers, Barberà del Vallès i Mollet del Vallès. “Ens agradaria cobrir molta més població”, avisa Anadón.

Model laboral

Com en el cas d’altres aplis, els missatgers d’UberEats no estan contractats sinó que són autònoms. Anadón assegura que de mitjana els seus repartidors guanyen 6,2 euros per comanda a Barcelona, entre la part fixa i la variable en funció de la distància. Per desmarcar-se de Glovo, insisteix que els couriers no reserven les franges horàries ni tenen un sistema d’antiguitat.

A diferència de la seva competència, UberEats no ha optat per la fórmula de les dark kitchens, grans cuines a l’ombra on els restaurants preparen només comandes a domicili. En canvi, els assessora perquè obrin restaurants virtuals amb una oferta exclusiva.

stats