TRANSPORT

L’amenaça de vaga no es dissipa al Prat

El comitè d’Iberia es reuneix avui per definir futures mobilitzacions

Primera fase de la reivindicació, acabada. El personal de terra d’Iberia va tancar ahir un cap de setmana de vaga convocat per demanar millores en la seva situació laboral. Ho van fer amb sensació agredolça (“Segrestar els passatgers no és mai bona notícia”, va expressar Omar Minguillón, portaveu de UGT Iberia Barcelona), però preparats per seguir empenyent el debat. Avui el comitè es reunirà per fer balanç del cap de setmana i dissenyar els següents passos: des de demanar a l’empresa noves negociacions -com expliquen fonts de la part afectada- fins a convocar nous períodes de vaga.

En total, els efectes de la convocatòria han sigut 143 vols cancel·lats: 48 de Vueling i 8 de British Airways dissabte; 64 i 8, respectivament, diumenge (els de British, anunciats el mateix diumenge al migdia), i 15 més que Aena no ha especificat tot i que alguns podrien ser de Turkish Airlines, una companyia que també va quedar fora del règim de vols protegits pels serveis mínims.

Retards acumulats per la pluja

A tot aquest trasbals s’hi han de sumar les 46 connexions anul·lades a causa de la pluja de dissabte. El mal temps va generar, a més, retards que encara incidien en l’operativa de diumenge. Tot i això, ahir al vespre un portaveu d’Aena explicava que a la tarda s’havia aconseguit millorar molt aquesta situació de retards acumulats, i que, en definitiva, l’ambient al Prat era molt tranquil.

El comitè de vaga d’Iberia també va mostrar-se satisfet. “Ha sigut un cap de setmana dur, però també considerem que ha sigut exitós, perquè hem convençut tant els mitjans com l’administració i l’opinió pública que les nostres reivindicacions són mesurades, oportunes i adequades”, va analitzar Omar Minguillón.

Preguntat per si la pluja no havia restat protagonisme a la mobilització, Minguillón va respondre que és un fet que evidencia les condicions que es donen a l’aeroport del Prat. “O tens els mitjans necessaris o passa el que passa”, va indicar. Igualment, el representant del personal de handling d’Iberia en lluita va insistir en el que ja havia expressat al matí, és a dir, que les cancel·lacions van deure’s més al conflicte que a la pluja, perquè si “només mitja hora de pluja intensa paralitzés l’aeroport seria un problema greu per a una infraestructura internacional com aquesta”.

Altres mobilitzacions

Ara la situació depèn del que passi avui a la reunió del comitè de vaga. El moviment prioritari serà demanar noves reunions de negociació, però en cap cas hi ha sobre la taula l’opció d’abandonar la reivindicació. “L’any passat vam cometre l’acte de sensatesa de desconvocar la vaga, entenent que no podíem segrestar els passatgers -assenyala Minguillón-. Ara ens trobem, un any més tard, amb la mateixa problemàtica”.

A més, l’aeroport del Prat s’enfronta, si l’escenari no canvia, a una vaga indefinida convocada pels vigilants de seguretat el 9 d’agost.

Més continguts de