FIRA BCN

La innovació digital en el món del ‘retail’ i les marques centra el nou saló de Fira de Barcelona

Del 27 al 29 de maig, el recinte de la Gran Via acull la primera edició de Retail & Brand Experience World Congress

El comerç al detall és el protagonista del nou saló que Fira de Barcelona organitza al recinte de la Gran Via entre el 27 i el 29 de maig. El present i el futur d’aquest sector centraran la primera edició del Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC), que tindrà com a objectiu generar un diàleg enriquidor entre els principals actors d’aquest àmbit, que viu actualment una autèntica revolució arran de l’eclosió digital i de les innovacions que les noves tecnologies han comportat. “Retail & Brand Experience World Congress vol ser un esdeveniment global sobre la transformació del model de negoci de les marques i el retail i com aquestes afronten el repte de connectar amb els seus consumidors finals a través de tots els canals, ja siguin offline o online”, explica Salvador Tasqué, director de Negoci Propi de Fira de Barcelona.

Entre el centenar de conferenciants que participaran en la cinquantena de ponències del RBEWC destaquen Scott Galloway -fundador de L2 Granter i autor d’un 'bestseller' que dissecciona críticament els quatre principals gegants tecnològics actuals-, que parlarà sobre com la tecnologia està canviant l’experiència de compra-; els professors José Luis Nueno (Iese) i Bernd Schmitt (Columbia), que compartiran la seva visió dels canvis que es viuran en un futur no gaire llunyà gràcies a la realitat virtual, la intel·ligència artificial i la robòtica; i Fuencisla Clemares, directora general de Google Iberia, donarà a conèixer les solucions que posa a disposició dels 'retailers'.

Per la seva banda, Álex Cruz, president de British Airways, abordarà qüestions com el servei al consumidor, l’experiència de client o l'eficiència, mentre que Juvencio Maeztu, director financer a Ingka (Ikea), revelarà la visió del futur de la multinacional sueca.

També hi haurà ponents representant empreses i marques com ara Puig, Alibaba, Carrefour, Casa Ametller, Dulcesol, Glovo, Havas, Nestlé Purina, Pepsico, Pernord Ricard, Renova, Santa Eulàlia o Value Retail, entre d’altres.

Experiències i tendències

El programa de la primera edició del Retail & Brand Experience World Congress girarà al voltant de sis temàtiques i de vuit sectors a partir dels quals es desenvoluparan una cinquantena de sessions. Les temàtiques seran experiència de client, omnicanalitat i digital, sector immobiliari, tecnologies de 'retail', personalització i nous models de 'retail' i tendències. Per la seva banda, els sectors seran moda, gran consum, botigues departamentals i centres comercials, bellesa, electrònica, online, mobiliari i banca.

El saló, a més, ha organitzat, sota la denominació Safari Retail, dues rutes que englobaran cinc de les tendències actuals del 'retail': botigues online que salten a l’offline, propostes omnicanal, productes que tenen capacitat de projecció més enllà d’ells mateixos -com seria el cas de la cervesa artesana-, establiments asèptics que lideren la renovació en l’experiència de compra, i sostenibilitat. Les rutes engloben marques com Camper, B the Travel Brand, Tous, Ametller Origen, Cepsa, IED, Kave Home, Casa Bonay, Si Vas Descalzo i la Boqueria. Per la seva banda, i en el vessant del lleure, el saló ha unit forces amb el Primavera Sound per portar durant els tres dies de l’esdeveniment Radio Primavera Sound i alguns dels seus DJ fins al recinte de la Gran Via de la Fira.

La innovació de les start-ups

Fins a 120 empreses conformaran l’àrea expositiva d’aquesta primera edició del Retail & Brand Experience World Congress, en què en destacaran algunes com Sap, Cisco, Deloitte, Beabloo Accenture, Epson, Open Bravo, Asts Solum-Samsung o Tiendeo, així com institucions com Barcelona Turisme. Aquesta àrea es complementarà amb una una zona destinada a la presència de diferents start-ups. L’anomenada Startup Village comptarà amb més de 75 companyies emergents, de les quals un 80% són d’àmbit internacional, provinents de països com els Estats Units, el Regne Unit, França i Israel.

Entre les solucions innovadores que es mostraran destaquen aplicacions per transformar botigues tradicionals en establiments intel·ligents; sistemes per conèixer al moment l’estoc del producte o càmeres per monitoritzar l’entrada de clients als establiments i les taxes de conversió. 24 d’aquestes start-ups participaran als Next! Awards, que premiaran les millors iniciatives presentades en les categories digital, marca digital i tecnologia disruptiva.

Més continguts de

El + vist

El + comentat