Contingut patrocinat

Alimentaria&Hostelco 2024 tindrà una participació internacional rècord

La plataforma mostrarà les últimes solucions del sector de l'alimentació, begudes i equipament per al canal Horeca.

Redacció
3 min
L'edició del 2022 d'Alimentaria&Hostelco va ser un èxit.

BarcelonaAlimentaria&Hostelco, la plataforma de negocis internacional líder en alimentació, begudes, food service i equipament hostaler, tornarà al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 18 al 21 de març en la seva edició més internacional. Hi participaran 3.200 empreses expositores i 900 seran foranes (prop del 30%), unes xifres que confirmen aquesta edició com la més internacional.

Després d'Espanya, el país que ocuparà un major espai expositiu serà Itàlia, seguida de Turquia, la Xina i Hong Kong, Polònia, Portugal, França, Bèlgica, Alemanya, Països Baixos i l'Argentina. En la majoria dels casos, incrementa tant la superfície com el nombre d'empreses respecte a l'edició anterior. Destaca la tornada de les empreses asiàtiques, liderades per la Xina i Hong Kong, i amb una nodrida representació de Taiwan, Tailàndia i Corea del Sud.

Pel que fa als visitants, es preveuen prop de 100.000 professionals, el 25% internacionals. A banda, i per a maximitzar les oportunitats de negoci, el certamen compta amb un programa d'invitació de compradors clau, a través del qual reunirà més 2.200 importadors, distribuïdors, i responsables de compres d'alt nivell. D'aquests, més de la meitat són internacionals, procedents de 98 països -amb els Estats Units, Mèxic, la Xina, Portugal, el Regne Unit, Colòmbia, el Canadà i Corea del Sud al capdavant- i s'espera que es duran a terme més de 13.000 reunions de negocis. Entre les empreses que visitaran el saló destaquen Walmart, Heb, Fresh Market i José Andrés (els EUA), Grupo Abascal (Mèxic), City Super i Bidfood (la Xina), Sodexo (UK) i Metro (el Canadà).

Alimentaria també reunirà una àmplia representació de firmes de totes les comunitats autònomes l’Estat, encapçalades per Catalunya (prop de 470 empreses), Andalusia (283) o Castella i Lleó (161). Així mateix, revalida el suport d'institucions i associacions sectorials de referència.

Les principals empreses del sector tornaran a ser-hi representades.

“La gran fortalesa de la plataforma és el seu caràcter únic i diferencial en l'àmbit internacional, amb una amplíssima oferta transversal per a la indústria de l'alimentació i begudes i el canal Horeca. Per això, tornem a comptar amb el suport unànime de les empreses i associacions espanyoles més destacades i incrementem la nostra repercussió global”, assegura J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions.

Horeca i carnis, principals protagonistes

La plataforma firal ocuparà set pavellons, la qual cosa suposa la pràctica totalitat dels 100.000 m² nets del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. D'una banda, comptarà amb vuit salons verticals que cobreixen la demanda de sectors estratègics: Intercarn (carn i derivats), Interlact (lactis), Expoconser (conserves), Restaurama (food service) i Snacks, Biscuits & Confectionery (aperitius i dolços), ja existents en anteriors edicions. A aquests s'afegeixen els de nova creació, que responen a la demanda creixent del mercat: Fine Foods (productes gurmet), Organic Foods (productes ecològics) i Coffee, Bakery & Pastry (cafeteria, forn i pastisseria). Aquest últim, dissenyat en resposta als nous reptes, formats i tendències del mercat, és una de les grans apostes del certamen d’enguany.

D'altra banda, cinc salons transversals més abastaran una oferta heterogènia: Alimentaria Trends, International Pavilions, Lands of Spain, Grocery Foods i FoodTech. A més, Premium tornarà a ser l'espai més exclusiu i sibarita d'Alimentària, on un grup de signatures selectes de l'alta gastronomia presentarà els seus productes gurmet de qualitat extra.

El saló Hostelco reunirà equipament, productes, serveis i activitats perquè els professionals de la restauració, hoteleria i col·lectivitats trobin novetats, idees creatives i propostes de formats innovadors de negocis. Destaca la fusió de l'oferta expositiva d’Hostelco i Restaurama, el saló d'Alimentaria enfocat al food service, amb l'objectiu de multiplicar sinergies en un dels àmbits més destacats de l'economia espanyola i així formar la principal plataforma internacional dirigida al canal Horeca.

Les degustacions són molt variades.

Una exhibició d’innovació

La innovació serà un element clau en el saló, tant en l’oferta d’alimentació com en restauració i hostaleria. Aquest concepte es plasmarà principalment en els espais de difusió de coneixement The Alimentaria Hub i The Horeca Hub. La primera és una àgora sobre l’alimentació del futur i els grans reptes de la indústria on participaran 200 experts en tendències i innovació alimentaria. Entre ells, el xef Ferran Adrià o el Dr. Walter Willet (Harvard), que ha investigat durant 40 anys la relació entre aliments i malalties. La segona, The Horeca Hub, és una àrea multidisciplinària i experiencial de nova creació que difondrà continguts clau per al canal Horeca, com la sostenibilitat, la digitalització o l'atracció del talent, a més de mostrar les últimes tendències amb la participació de grans xefs, com Joan Roca, Quique Dacosta, els cuiners del Disfrutar o Elena Arzak.

En total, més de 350 sessions, entre ponències, taules rodones, congressos i demostracions -amb especial focus en el canal Horeca i la seva importància socioeconòmica-, en les quals intervindran al voltant de 700 experts de primer nivell.

stats