BBVA AL COSTAT DE LES EMPRESES

Neix una plataforma per ajudar pimes i autònoms a impulsar el seu negoci després del covid-19

Experts i més d’un miler de professionals sèniors del món empresarial s’alien a Compartint Coneixement per ajudar els empresaris

La crisi derivada del coronavirus ha comportat canvis en els hàbits dels consumidors que sembla que es mantindran en el temps. Aquestes circumstàncies fan que el sector empresarial s’hagi de reinventar en un nou entorn marcat per la incertesa i que els negocis s’hagin d’adaptar a la nova realitat.

BBVA Compartint Coneixement és una nova plataforma en la qual treballadors de l’entitat bancària i experts sèniors amb un alt nivell d’experiència empresarial a l’estat espanyol s’han unit per analitzar els problemes als quals s’enfronten les empreses, les pimes i els autònoms.
L’objectiu és oferir solucions que ajudin aquests actors del sector dels negocis a impulsar el seu. La importància de la venda a distància, la digitalització, com millorar la competitivitat o la manera d’afrontar un canvi d’estratègia són alguns dels grans reptes empresarials que s’abordaran en aquest projecte nascut a través de l’entitat bancària. “L’objectiu és tenir la certesa que estem fent les coses bé i que tant els treballadors com els clients estan en un entorn completament segur”, explica Rosa Maria Moreno, que és la responsable de prevenció tècnica de riscos laborals de BBVA.

Per dur a terme la iniciativa, BBVA treballa amb la col·laboració de SECOT, una associació privada de voluntariat d’abast estatal que compta amb més de 1.000 professionals, directius i empresaris que han acabat la seva activitat laboral o que estan en actiu i ofereixen, de manera altruista, la seva experiència i els seus coneixements en gestió empresarial o acadèmica a aquells que ho necessitin.

En aquest sentit, el de l’assessoria als comerços i empreses, Carlos Hernández, expert sènior de SECOT i participant en la iniciativa BBVA Compartint Coneixement, recorda que per tornar a obrir amb èxit qualsevol establiment en aquest nou context cal recordar que ara hi ha un nou consumidor postconfinament, que cal treballar la confiança no només en el client, sinó també en el treballador, i que la desescalada per fases es pot convertir en un avantatge a l’hora de reprendre l’activitat amb seguretat.

Accelerar la digitalització

Les compres online han guanyat importància des de l’estat d’alarma. Ho reflecteix un informe de BBVA Research sobre l’impacte del covid-19 en el consum dels espanyols. El canvi de patró s’observa també a l’informe Digital Consumer 24 Hours Indoors de Nielsen, que apunta que ha augmentat fins a sis punts l’ús del telèfon mòbil per realitzar compres online i s’han situat en el 46,5%.

En aquest nou context, els comerços que havien centrat els recursos en la venda en establiments físics ara s’han de digitalitzar per vendre a distància. Per aquest motiu, BBVA Compartint Coneixement ha començat el seu camí amb les claus del comerç a distància i les diferents opcions que hi ha, a més de l’ e-commerce. En aquestes sessions, els experts comparteixen recomanacions per oferir una experiència de compra satisfactòria, optimitzar i simplificar la logística d’entrega i devolució de productes, així com facilitar al comprador informació clara sobre les característiques del producte que vol adquirir. A més, també detallen les diferents alternatives de mètodes de pagament i cobrament, alhora que els experts ofereixen consells sobre la manera d’encarar la reobertura dels negocis o sobre com tornar a guanyar la confiança dels clients en un context molt diferent del d’abans de la crisi.

El + vist

El + comentat