Especials 17/05/2021

Cacaolat, la marca de batuts líder en sostenibilitat

La mítica marca de batuts s’ha convertit en líder del sector en compromís amb el medi ambient: fomenta l’ús d’ampolles de vidre, tots els envasos que comercialitza són 100% reciclables, estan fabricats amb un 50% de plàstic reciclat i contenen palletes de cartró biodegradables

3 min
Tots els envasos que comercialitza Cacaolat són reciclables al 100%

El 2013, Cacaolat va anunciar la posada en marxa d’una ambiciosa estratègia de sostenibilitat. L’objectiu que es perseguia era clar: seguir avançant en el seu compromís amb el medi ambient. Avui en dia, la companyia s’ha convertit en la marca de batuts líder en sostenibilitat a Espanya. “És un ingredient més de la nostra recepta secreta –expliquen des de l’empresa–. A través del nostre compromís amb el medi ambient, actuem per reduir la petjada que deixem al planeta”, afegeixen. En aquest sentit, Cacaolat promou el consum d’ampolles de vidre i el model de retornabilitat d’aquestes al canal horeca, i tots els seus envasos ja són 100% reciclables. A partir del maig del 2021, però, l’empresa ha volgut anar un pas més enllà: s’ha convertit en l’única marca del sector que fabrica els seus envasos utilitzant un 50% de plàstic reciclat, cosa que suposarà l’eliminació d’un total de 292 tones anuals de plàstic fòssil del mercat. “Alhora, hem estat els primers a canviar les palletes de plàstic dels nostres productes per palletes de cartró 100% biodegradables, un canvi que suposarà l’eliminació de 20 milions de palletes de plàstic anualment”, destaquen.

Però això no és tot. Cacaolat també ha posat en el punt de mira el film que recobreix les palletes. “Estem treballant per eliminar-lo”, avancen, i des del març, tots els embalatges film dels minibricks contenen un 50% de plàstic reciclat.

Totes les palletes dels minibricks de Cacaolat són de cartró 100% biodegradables

 

Amb plena consciència de la importància de caminar cap a un sistema de producció que funcioni amb el màxim de sostenibilitat, Cacaolat ha centrat els seus esforços a ajudar a complir l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 12 de l’Agenda 2030, de les Nacions Unides, que anima les empreses a adoptar pràctiques que siguin respectuoses amb el medi ambient i a col·laborar en la reducció de la petjada que deixen al planeta. “Des de fa anys, estem compromesos amb la societat i l’entorn -recorden-. Treballem per ser cada dia més sostenibles”, apunten.

És per això que els seus esforços no només s’han focalitzat en els envasos de plàstic. Altres de les iniciatives que la companyia porta a terme és el fomentar el consum d’ampolles de vidre tant al canal horeca com al canal alimentació, a més de promoure la retornabilitat al canal horeca. Cacaolat es va convertir en la primera marca de batuts a comercialitzar la seva beguda en format d’ampolla de vidre retornable al canal de la restauració i, per ara, en segueix sent la única.

Compromís amb la qualitat i el territori 

Més enllà de l’envàs, però, Cacaolat també practica la sostenibilitat a l’hora d’elaborar els seus batuts, sense canviar la recepta original del 1933. “Seleccionem el millor cacau d’agricultura sostenible d’Àfrica, sempre amb criteris ètics i responsables”, explica la companyia. En el cas de la llet, Cacaolat prepara utilitza llet de vaca de la marca Letona, de granges de proximitat. Això els permet reduir l’emissió de gasos d’efecte hivernacle i crear un impacte positiu al territori. “Ajudem a mantenir el sector primari, contribuïm a evitar la despoblació i prevenim l’abandonament de les zones forestals”, destaquen. 

Aliança entre Cacaolat i Letona

Per elaborar els batuts, Cacaolat també té com a objectiu reduir el consum d’aigua i energia. Precisament, l’ODS número 12 recorda que menys d’un 3% de l’aigua de la terra és dolça i que la gestió ha de ser responsable. Des de 2013, Cacaolat ha reduït un 5,2% el consum d’aigua en el procés d’elaboració. Aquest fet ha estat possible gràcies a la implantació d’una innovadora tecnologia d’envasat anomenada DRY. Igualment, Cacaolat ha aconseguit reduir un 9,3% el consum energètic de la fàbrica. “També estem desenvolupant un projecte d’autoconsum elèctric per rebaixar-lo encara més”, apunten. Pel que fa a la contaminació, la producció del batut no emet cap partícula de diòxid de carboni. “Tan sols vapor d’aigua”, puntualitzen.

Des del naixement del batut l’any 1933, Cacaolat sempre ha tingut el mateix gust. “Vam ser el primer batut de cacau embotellat del món i des d’aleshores no n’hem alterat la fórmula secreta”, expliquen. Els ingredients i el procés de producció, però, sí que s’ha anat adaptant, sobretot per avançar en matèria de sostenibilitat. Cacaolat. Un gran sabor comporta una gran responsabilitat.

stats