Microsites 19/12/2016

Els 12 manaments del bon amfitrió

Des de posar-se a la pell del viatger fins a ser curós tant amb la rigorositat de l'oferta com amb els aspectes legals i fiscals, us plantegem un catàleg de bones pràctiques

4 min
AIRBNB

1 Coneix bé el perfil del viatger que t’agradaria atreure a la teva ciutat

Posa-li totes les facilitats que estiguin a les teves mans perquè se senti atret pel teu estil, o perquè reservi amb seguretat i facilitat. Si allotges persones amb els teus mateixos interessos, l'experiència serà més divertida. Podeu parlar de temes que us interessen (un professor particular d'idiomes sense cost!), practicar les mateixes aficions o esports i compartir temps junts.

2 Visualitza l'experiència del viatger des de la primera cerca

La primera gran decisió del viatger, i la primera experiència, és escollir on vol allotjar-se. I actualment per a molts és una novetat allotjar-se a casa d’una persona. Posa-l'hi fàcil amb una bona descripció, directa i amb abundant informació. El viatger necessita triar entre moltes opcions.

3 El teu anunci és la teva imatge, el teu aparador

Fes que sigui atractiu i honest. La veracitat és complir amb les expectatives que hagis generat en el viatger. Ofereix informació detallada perquè cada viatger decideixi si encaixa en el que busca:

  • Fotos de detalls, de qualitat, on es reflecteixi l'essència de l'espai que llogues.
  • Normes de la casa detallades.
  • Avisa sobre petits esdeveniments: si hi ha obres al carrer, si l'ascensor s'ha espatllat, si no es poden llençar papers al vàter, etc.
  • No oblidis marcar quins serveis ofereixes i quins no.
  • Estableix un preu competitiu i d'acord amb el que ofereixes.

4 Mostra compromís i disponibilitat

No hi ha res pitjor que cancel·lin els teus plans de vacances poc abans de viatjar. Per això, si no vols o no pots allotjar viatgers durant un temps, bloqueja aquestes dates al teu calendari. Ofereix al viatger la tranquil·litat i seguretat que tot anirà bé.

5 Mantingues una comunicació fluida i directa

Respon les sol·licituds de reserva en el menor temps possible, comunica tots els detalls i normes de la casa abans de l'arribada: com és la casa, la porta, número, timbre, clau wifi, indicacions per trobar la clau, etc... I també, després, mantingues el contacte per assegurar-te que tenen una experiència màgica. Tingues en compte que la informació sobre la rapidesa amb què respons i el teu ràtio de resposta són públics.

6 La neteja no és negociable

Un allotjament net i ordenat sempre resultarà més atractiu i, possiblement, rebi més sol·licituds. A les fotografies mostra espais ordenats i evita que apareguin massa elements com llibres, papers desordenats o cables. El color blanc és el color de la neteja, així que és ideal utilitzar-lo en elements de decoració, roba de llit, etc. Tot plegat, a més, ajudarà els hostes a mantenir-lo en bon estat.

7 L’arribada i la benvinguda marquen el to

Dóna una benvinguda afectuosa als teus hostes i intenta ajustar-te a les seves necessitats. Per exemple:

  • Informa els hostes amb antelació dels detalls del procés d'arribada i procura complir amb el pla acordat.
  • Assegura't que sabran com posar-se en contacte amb tu si pateixen retards en el viatge o imprevistos d'última hora.
  • Proporciona’ls indicacions detallades sobre com arribar al teu allotjament. Pots incloure-les a la teva guia de la casa per estalviar temps.
  • Aclareix si els rebràs a la porta de l'allotjament o si hauran d'anar a buscar les claus en una caixa de seguretat o a través d'un veí.
  • ...I soluciona tots aquells problemes que puguin sorgir de forma inesperada.

8 Posa't a la pell del viatger en tot moment

L'atenció als petits detalls és el que marcarà la diferència. El món ha evolucionat els últims anys i actualment l'usuari està cada vegada més acostumat a tenir confirmació i lliurament del producte i/o servei en un molt curt espai de temps. Fes que el viatger se’n vagi amb un gran somriure de la seva estada a casa teva.

9 Tu coneixes la ciutat, ells no. No els enviïs a llocs on no aniries

La majoria de viatgers utilitzen Airbnb per descobrir ciutats o llocs únics. Ajuda'ls a no ser un turista més i fes que l'experiència sigui inoblidable. Única. Recomana'ls coses que tu mateix faries (activitats, restaurants...). Pots portar-los a visitar la ciutat i explicar-los històries locals o a prendre unes cerveses i unes tapes al millor bar del teu barri.

10 El toc personal és l’actiu més valuós

L'essència del ‘home sharing’ es troba en els moments màgics que experimenta qui s’allotja en un lloc tan genuí com el teu. Fes que la teva personalitat sempre hi sigui present: deixa tots els objectes personals, des de llibres a discos o quadres, perquè els hostes se sentin com a casa seva i puguin identificar-se amb tu.

11 Paga els teus impostos

És important que entenguis com funciona la normativa vigent a la teva ciutat per evitar problemes legals. Has d'estar al corrent de tots els impostos o llicències aplicables en el teu cas. Recorda que si vius en un habitatge llogat pot ser que se t'apliquin normatives especials. La plataforma t’enviarà cada campanya de la renda el recordatori que has de pagar els teus impostos pels ingressos que has generat, conjuntament amb un llistat d’aquests ingressos i la quantitat total en el darrer any. També tindràs disponible un manual de com fer aquesta declaració, però com que cada persona i cas són diferents, si tens dubtes el millor és que ho consultis amb un assessor fiscal.

12 Fes saber a qui arriba que ha de ser respectuós amb els veïns i l’entorn

Explica als teus hostes les normes de les zones comunitàries de l'edifici i recorda'ls que han de respectar els entorns compartits i els veïns. Fes que als teus veïns no els agafi per sorpresa i mostra't obert i clar amb el fet que de vegades tens hostes a casa teva. També pots incloure tota la informació sobre el teu edifici a la secció Normes de la Casa del teu anunci per reforçar la importància de tenir cura d’aquest entorn.

stats