Patrocinat |
McDonald's

McDonald's reforça el seu compromís amb el desenvolupament sostenible a Espanya

La companyia líder en el sector de la restauració a Espanya redueix un 27% les seves emissions d'efecte hivernacle des del 2018 i preveu invertir 500 milions d'euros fins a l'any 2028

McDonald's ha posat en marxa iniciatives com "En el Campo x el Campo", en el marc del Projecte Big Good per donar suport al camp espanyol.
Redacció
22/11/2025
3 min

McDonald's ha presentat el seu nou informe d'impacte econòmic social i ambiental corresponent a l'exercici 2024-2025, un document que recull la seva contribució al desenvolupament sostenible del país i els progressos assolits en matèria de responsabilitat corporativa. Segons el president de McDonald's Espanya, Luis Quintiliano, aquest document "reflecteix, amb fets, el compromís ferm de la companyia per generar un impacte positiu, des del punt de vista econòmic, social i mediambiental". L'executiu destaca que el model de McDonald's "demostra que és possible créixer de manera sostenible, de la mà dels empleats, franquiciats, proveïdors i clients".

Motor de creixement i ocupació

Amb més de 640 restaurants repartits per tot el territori i una plantilla de 28.000 treballadors directes i 60.000 indirectes, McDonald's s'ha consolidat com una de les principals empreses generadores d'ocupació del sector de la restauració. Més de la meitat del personal —un 58%— té menys de 30 anys, fet que converteix la marca en un actor rellevant en la inserció laboral juvenil.

La companyia preveu una inversió de 500 milions d'euros fins al 2028, amb l'objectiu d'assolir els 800 establiments i crear 10.000 nous llocs de treball. Aquest creixement es fonamenta en un model de franquícies que avui representa el 92% dels restaurants, gestionats per més de 125 empresaris locals. Paral·lelament, McDonald's manté un fort vincle amb el teixit productiu del país: més del 70% del valor de la seva cistella de compra prové de proveïdors nacionals, fet que reforça l'economia espanyola i una cadena de subministrament més sostenible.

En el marc del Projecte Big Good per donar suport al camp espanyol, McDonald's ha posat en marxa iniciatives com el projecte "En el Campo x el Campo", impulsada després de la dana del 2024 al País Valencià, que va afectar més de 49.000 agricultors, exemplifiquen la col·laboració amb el sector primari per fomentar una agricultura més sostenible i resilient.

Compromís social i igualtat d'oportunitats

L'impacte social és un altre dels pilars del seu model de sostenibilitat. La Fundació Infantil Ronald McDonald, que ofereix allotjament a famílies amb infants hospitalitzats lluny de casa, ha donat suport a més de 19.000 famílies i 6.000 nens, amb una aportació d'un milió d'euros per part de la companyia i prop de 600.000 euros recaptats pels clients.

McDonald's també desplega un ampli ventall de polítiques d'igualtat, diversitat i inclusió. El III Pla d'Igualtat conté més de 57 mesures d'acció positiva que abasten cultura, contractació, formació, promoció, conciliació, salut i prevenció de la violència de gènere, entre altres. Alhora, manté una bretxa salarial de només l'1,8%, un dels motius pel qual ha estat reconegut recentment amb la certificació AENOR "Sistema de Gestió de la Diversitat i Inclusió en l'Empresa (SGD&I)". La companyia impulsa, a més, el Pla LGBTIQ+, campanyes com "Hecho en Igualdad" o "Orgullosa Diversidad" —que han donat visibilitat a aquesta aposta inclusiva— i col·labora amb Creu Roja per promoure l'ocupació de dones víctimes de violència de gènere.

En l'àmbit educatiu i cultural, el programa Happy Meal Readers ha distribuït més de 10 milions de llibres en format físic i digital, amb versions en llengua de signes, per fomentar la lectura entre els més petits.

Camí cap a la neutralitat climàtica

En matèria ambiental, McDonald's Espanya ha reduït un 27% les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle des de l'any 2018 i ha ampliat l'ús d'energies netes: el 95% dels restaurants i el 100% de les oficines corporatives i Ronald McDonald Houses funcionen amb energia 100% renovable. L'empresa ja ha instal·lat més de 150 punts de recàrrega elèctrica en 38 províncies i 90 restaurants disposen de panells solars d'autoconsum —el doble que l'any 2023.

Altres mesures inclouen la substitució progressiva del plàstic d'origen fòssil en joguines Happy Meal per altres materials d'origen vegetal i la transformació d'oli usat en biodièsel. Fins ara, l'empresa ha evitat la generació de 800 tones de plàstic i ha destinat més de 1.000 hores en programes de formació ambiental a més de 6.000 persones. Amb tot, McDonald's cuida el medi ambient a través del seu moviment Happy Change, centrat en energia i mobilitat elèctrica, reciclatge i envasos. Amb aquesta estratègia de sostenibilitat mediambiental, contribueixen a l'objectiu global de la companyia d'assolir la neutralitat climàtica l'any 2050.

Un model alineat amb els ODS

Des del 2022, McDonald's Espanya forma part del Pacte Mundial de les Nacions Unides i integra els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 en la seva estratègia corporativa. Aquesta aposta ha situat la marca com a empresa amb millor reputació del sector de la restauració en el rànquing Merco Empresas, alhora que ha estat reconeguda com l'empresa més responsable del sector en el rànquing Merco Responsabilitat ESG.

Els resultats assolits per la companyia són un reflex evident del seu compromís per seguir creixent juntament amb els seus empleats, franquiciats, proveïdors i clients. La voluntat de McDonald's és combinar rendibilitat i responsabilitat, consolidant un model empresarial cada vegada més sostenible i arrelat al territori.

stats