BARÇA
Esports 05/10/2017

L'any 2020 Messi tindrà un parc temàtic a la Xina que costarà 170 milions d'euros

Gairebé 500 persones vinculades a Mediapro treballaran en el disseny i el desenvolupament del projecte

A.l.
2 min
Imatge del futur Messi Experience Park

BarcelonaD'aquí tres anys, el 2020, Leo Messi tindrà un parc temàtic a la ciutat xinesa de Nanjing, amb una superfície de gairebé 80.000 metres quadrats dedicats al futbolista argentí, i que finançarà un grup inversor xinès (Phoenix), que destinarà 170 milions d'euros per crear el Messi Experience Park. Està previst que es construeixin 20 atraccions –no totes sobre el davanter– i s'esperen quatre milions de visitants anuals quan estigui acabat, la gran majoria, xinesos.

El projecte el dissenya i desenvolupa Mediapro, i arriba a Nanjing perquè és "la capital del futbol" a la Xina, com ho ha definit David Xirau, responsable de Mediapro. El promotor del parc construirà també un hotel, centres comercials i habitatges al voltant del parc, que estarà connectat amb el tren d'alta velocitat xinès. Gairebé 500 persones vinculades a Mediapro –directament o indirectament– treballaran en el projecte, 200 de forma directa i 300 de forma indirecta. El soci fundador de l'empresa catalana, Jaume Roures, ha destacat que és un projecte de la dimensió de la Xina. "Hi ha una orientació estratègica del govern xinès, un redireccionament dels turistes per tot el territori", ha dit Roures.

"Podrem jugar amb el Leo a l'estadi, participar en jugades amb ell", ha explicat Xirau. "Es podrà jugar a futbol, un partit diferent", ha afegit el responsable del projecte. "També hi haurà arts escèniques, i la part comercial i de gastronomia girarà al voltant de l'univers de Messi, l'Argentina i Barcelona. No és un projecte de Barcelona a la Xina, sinó amb Barcelona a la Xina", ha explicat Xirau, que ha assegurat que hi haurà "altres projectes al voltant de Messi". Aquest projecte es podria ampliar a altres zones del món, més parcs en altres territoris sobre la figura del jugador de Rosario. "En el pròxim any tindrem alguna notícia sobre això", ha avançat Xirau.

Un dels grans reptes del projecte és donar força a la marca Messi després que el jugador pengi les botes. "Ni Pelé ni Maradona ni Johan van acabar quan van deixar de jugar", ha dit Roures. "Michael Jordan és la gran marca esportiva a la Xina. [En el cas de Messi] és un homenatge al futbol. Ell seguirà involucrat després de penjar les botes. Caldrà anant actualitzant-lo", ha dit Xirau.

stats