MOTOR

Els pilots de MotoGP que viuen a Andorra tornaran a un circuit aquest dimecres

El pla del govern andorrà beneficiarà pilots com Viñales o els germans Espargaró

El Mundial de MotoGP de mica en mica es va posant en marxa, malgrat la pandèmia del covid-19. La setmana passada la Junta d'Andalusia, l'Ajuntament de Jerez de la Frontera i Dorna, l'empresa que organitza el Mundial de MotoGP, van acordar fer una proposta al govern espanyol que, en cas d'aprovar-se, faria que el campionat comencés al traçat de Jerez-Ángel Nieto el cap de setmana del 19 de juliol. La proposta inclou disputar dues curses en dos caps de setmana consecutius (el del 19 i el 26 de juliol) i, a més, una cursa del Mundial de Superbikes el cap de setmana següent, el 2 d'agost.

Acord per començar el Mundial de MotoGP amb una doble cita a Jerez els caps de setmana del 19 i 26 de juliol

Amb la meitat del calendari suspès, Dorna aposta per un calendari més compacte en què es puguin salvar algunes curses, segurament totes sense espectadors. Els pilots s'han dedicat a preparar-se físicament a casa, i a fer també actes publicitaris o competicions de motociclisme online. Però serà aquesta setmana quan alguns podran tornar ja a una pista. Si l'italià Valentino Rossi ha aprofitat l'avantatge de disposar d'una pista privada de dirt track per començar a rodar, els que viuen a Andorra es podran beneficiar de les millors condicions del Principat. 

Així, els nou pilots de MotoGP residents a Andorra tornaran a entrenar-se a partir d'aquest dimecres, coincidint amb l'anunci de l'entrada en fase 2 del pla de desconfinament andorrà, al Circuit del Pas de la Casa, a 2.400 metres d'altitud, que reobrirà després de diverses setmanes tancat. Es tracta de Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Iker Lecuona, Joan Mir, Aleix i Pol Espargaró, Àlex Rins, Tito Rabat i Jack Miller, als quals se sumen altres pilots com Jorge Martín de Moto2 i diversos més del campionat de Superbikes.

La instal·lació, que durant l'hivern acull les proves d'automobilisme sobre gel de les GSeries i el Trofeu Andros, obrirà les portes perquè els pilots puguin tornar a entrenar-se sobre el seu hàbitat natural. Els entrenaments es dividiran en dos grups i diferents franges horàries per evitar tenir més de 10 pilots entrenant-se simultàniament. El traçat és especialment tècnic a causa de l'alçada i, per tant, físicament serà força exigent.