Nit històrica a Badalona per continuar somiant en gran
Una gran actuació de María Valenzuela deixa oberta l'eliminatòria per al partit de tornada (0-0)
Badalona"Somiarem en gran fins que no sigui possible". Les declaracions de Banini en la prèvia del partit a Badalona ressonaran amb més força aquesta pròxima setmana dins el vestidor badaloní. L'equip de Marc Ballester ha aconseguit un empat contra el Barça després d'una exhibició defensiva (0-0) i les semifinals de la Copa de la Reina es decidiran el pròxim dimecres 18 a l'estadi Johan Cruyff (21 h).
Amb la il·lusió d'aquella nena petita que somia a jugar al futbol professional, les futbolistes del Badalona Women han sortit a disputar l'anada de les semifinals de la Copa de la Reina. Per primer cop en tota la seva història, el club badaloní –que fins fa dos anys era Llevant Les Planes– ha arribat a aquesta ronda de la competició. Sense res a perdre i amb molt a guanyar, el conjunt de Marc Ballester ha competit de tu a tu amb el Barça davant un estadi Municipal que ha presentat una gran entrada.
Els primers minuts han estat d'adaptació a la gespa artificial. La pilota circulava més lentament i amb alguns bots que dificultaven la precisió en les passades, com el que ha patit María Valenzuela que a punt ha estat d'aprofitar Ewa Pajor després d'un mal refús de la portera local. Pina, Alexia i Patri ho han intentat amb xuts que Valenzuela ha pogut aturar.
El Badalona, per la seva banda, ha estat ben col·locat en defensa, reduint al màxim els espais, i intentant aprofitar les passades llargues per a la cursa d'Uribe, que no ha renunciat a cap esforç i la grada ho ha reconegut amb aplaudiments cada cop que el seu equip s'aproximava a l'àrea contrària. Pere Romeu ha intentat desequilibrar l'enfrontament amb una revisió de VAR per unes possibles mans del Badalona, però l'àrbitra no ha xiulat penal després de revisar-ho a la pantalla.
Poc perill del Barça davant un Badalona que ha defensat a la perfecció durant els 90 minuts. Salma Paralluelo ha estat a punt d'aprofitar l'única errada que ha tingut el conjunt de Marc Ballester en la sortida de pilota, però Valenzuela ha tornat a ser providencial per salvar el primer gol blaugrana. A l'altra banda del camp, Itzi ha pogut fer l'1-0 després de rematar una centrada de Chamorro. El Badalona ho ha intentat també des del VAR per una possible agafada que l'àrbitra tampoc ha indicat. Sense gols al Municipal, al Johan Cruyff es decidirà el pròxim dimecres quin equip viatjarà el 16 de maig a Gran Canària per disputar la final de la Copa de la Reina.
- Badalona: María Valenzuela; Itzi, Nerea Carmona, Sonia Majarín, Celya Barclais, Ana González, Paula Sánchez (Lice Chamorro, 68'), María Llompart (Pedersen, 79'), Elena Julve (Jankovska, 86'), Irina Uribe (Kullashi, 86') i Estefanía Banini (Lorena Navarro, 68'). Entrenador: Marc Ballester.
- Barça: Gemma Font; Ona Batlle, Irene Paredes, Aïcha Camara (Marta Torrejón, 62'), Esmee Brugts, Patri Guijarro, Sydney Schertenleib (Salma Paralluelo, 62'), Alexia Putellas, Vicky López, Ewa Pajor i Claudia Pina. Entrenador: Pere Romeu.
- Gols: cap.
- Targetes grogues: cap.
- Targetes vermelles: cap.
- Àrbitre: Alicia Espinosa. Comitè madrileny.
- Estadi: Municipal de Badalona. 3.500 persones.