El Barça necessita saber a l'octubre qui serà el seu patrocinador principal

El club valora la possibilitat de renovar l'acord amb Rakuten més enllà del 2023

2 min
Messi, celebrant el seu primer gol contra el Getafe

BarcelonaL'acord de patrocini entre el Barça i Rakuten s'acabava, inicialment, aquest 2021. Però, degut a la pandèmia, el club, quan encara estava en mans de la junta gestora de Carles Tusquets, va renovar l'acord per una temporada més. Les presses no venien donades ni per Rakuten ni pel Barça, sinó per un tercer factor: el contracte amb Nike, la multinacional que subministra l'equipament esportiu al conjunt blaugrana. Una de les clàusules de l'acord implicava que l'empresa havia de saber abans de finals d'any el nom del patrocinador. D'aquesta manera, tenia temps per confeccionar els milions de samarretes que s'han de posar al mercat.

Ara el Barça torna a topar amb aquesta clàusula. Segons explica La llotja del Què t'hi jugues de la SER, la multinacional ha de saber abans de l'octubre del 2021 qui serà el patrocinador del curs següent (2022-23). I té molts números que Rakuten repeteixi un curs més com a espònsor principal de l'entitat.

Tot i aquesta data límit, des del Barça asseguren que es podria incomplir a canvi de pagar "una petita penalització". Seria un cas similar al que va donar-se el 2016 quan la directiva, aleshores de Bartomeu, va prorrogar fora d'hores l'acord amb Qatar per una temporada més. De totes maneres, expliquen des del Barça, la intenció és resoldre el futur del patrocinador principal abans d'aquesta data.

30 milions més variables

Per ara no hi ha res tancat, però fonts del club veuen possible que l'empresa japonesa prolongui l'acord, segons assegura Efe. Les xifres del contracte serien igualment a la baixa. I és que Rakuten, que va signar el 2017 a canvi de 55 milions per temporada, a partir de la temporada vinent tan sols en pagarà 30 més variables. I, en cas que es mantingui la vinculació comercial, difícilment es podrien millorar les xifres, almenys fins que la situació econòmica derivada del coronavirus no estigui més clara.

En canvi, Beko desapareixerà de la màniga de la samarreta, tot i que aquesta empresa turca d'electrodomèstics sí que seguirà com a patrocinadora de la roba d'entrenament. Beko pagava 19 milions anuals pels dos conceptes.

La crisi del coronavirus ha sacsejat el departament comercial del Barça. Segons fonts de l'entitat, la previsió és mantenir els ingressos en 180 milions per, a partir del tercer any de mandat de Laporta, començar a incrementar-los.

stats