Bàsquet - Eurolliga

Tecnologia i innovació per conquistar nous mercats

L'Eurolliga busca mètodes per millorar l'experiència dels aficionats

N3xt Sports, una consultora especialitzada en tecnologia i innovació, organitza cada mes un MeetUp a Barcelona en què profunditza sobre algun tema d'actualitat relacionat amb el futur del món de l'esport. La proposta de dimarts va tenir com a ponent convidat Stephen Dobson, el director d'activació de patrocinis de l'Eurolliga. La competició de bàsquet, que porta anys apostant per projectes disruptius, ha llançat Fan XP Innovation Challenge, una engrescadora iniciativa que convida les start-ups tecnològiques a millorar l'experiència dels aficionats. La iniciativa és una evolució de l' EB Tech Challenge. "Ens fa il·lusió saber quines oportunitats es poden trobar a la cruïlla entre els esports, l'experiència dels aficionats, la tecnologia i la innovació. A més de conèixer les últimes tendències en tecnologia i trobar solucions als nostres reptes més importants, sempre és gratificant passar temps amb les start-ups, ja que inculquen a la nostra organització una mentalitat altament valuosa d'emprenedoria i innovació", diu Jordi Bertomeu, president executiu de l'Eurolliga. L'organisme europeu s'ha aliat amb socis com la Universitat LaSalle-URL, 4YFN i N3xt Sports per impulsar aquesta aposta.

El pròxim repte per enriquir les retransmissions televisives és descobrir la manera de mesurar els salts dels jugadors a través de les imatges, sense necessitat d'incorporar sensors als esportistes. Després d'introduir diferents elements innovadors que han millorat les realitzacions, com la col·locació de càmeres subjectives a les samarretes dels jugadors i els àrbitres o la utilització d'una tecnologia que permet presentar mètriques de jugadors, entrenadors i aficionats per aportar un valor afegit als partits, l'Eurolliga vol posar l'accent en l'experiència que viuen els aficionats, apropant l'espectacle al que ofereix la NBA. La construcció de nous pavellons i aprendre a optimitzar la seva explotació és una prioritat per a l'organisme, que posa com a exemple la gestió del Zalgiris lituà.

L'Eurolliga considera que té molts mercats europeus, com l'espanyol, el turc o el grec, ja consolidats, i ara busca expandir-se cap a França i Alemanya. Les llicències atorgades a l'Asvel Villeurbanne i el Bayern Munic accentuen aquest full de ruta. El següent objectiu preveu atacar Londres. La màxima competició europea ultima un pla per introduir el bàsquet a la capital anglesa, un dels mercats econòmics més potents del continent. Tan bon punt tanqui els serrells de l'operació, els impulsors necessitaran entre dos i tres anys per traslladar l'operació empresarial a un equip sobre el parquet. Després de concretar amb Amazon una aliança per crear una botiga online a través de la qual els aficionats podran comprar productes de marxandatge relacionats amb la competició i els seus clubs, l'Eurolliga treballa per implantar nous estàndards pel que fa a l'experiència de l'aficionat que s’implementaran a partir de la temporada 2020-21. A més, la competició posarà en marxa una estratègia comuna de llicències i comerç electrònic per diversificar els seus ingressos.

Tyrese Rice torna al Palau

El Barça rep aquest divendres (21 hores, DAZN) el Panathinaikos. El conjunt blaugrana es retrobarà amb Tyrese Rice, jugador al qual va enviar al filial després d'una calamitosa experiència al primer equip. El rival grec està entrenat per Rick Pitino, que compagina el seu càrrec amb la banqueta de la selecció grega.

Més continguts de