Un català inesperat crida l'atenció de la NBA
Lucas Sánchez disputa el Basketball Without Borders en el marc de l'All-Star
ManresaEl bàsquet català tornarà a tenir representació al Basketball Without Borders (BWB). Lucas Sánchez, un base de 17 anys i 1,92 m, participa en aquest campus anual per a joves promeses internacionals que se celebra a Los Angeles coincidint en dates amb l'All Star de la NBA.
El jugador del planter del Baxi Manresa segueix el camí que anteriorment van recórrer jugadors com Izan Almansa (2022), Aday Mara (2023), Iker Garamendia (2024) i Guillermo del Pino (2025). També hi han participat futures estrelles femenines com Ariadna Termis i Elena Buenavida, dues jugadores formades al Segle XXI, el centre d’alt rendiment situat a Esplugues de Llobregat.
Nascut el 3 d'abril del 2008, Sánchez competeix habitualment amb el filial del Baxi Manresa a la Lliga U22. El santcugatenc té una mitjana de 9,6 punts, 3,7 rebots i 2,6 assistències. Dos seus millors partits van ser contra el Joventut (14 punts i 9 rebots) i el Barça (16 punts).
Sánchez, que l’estiu del 2024 es va proclamar subcampió d’Europa amb la selecció espanyola sub-16, ja ha debutat a la Lliga Endesa. Diego Ocampo li va donar l’oportunitat el passat 18 de gener a Vitòria en la derrota contra el Kosner Baskonia (130-85). El base va jugar 6:22 minuts i va sumar 2 punts, 2 assistències i 1 rebot. L’estrena a l’Eurocup va arribar uns dies després contra el Neptunas Klaipeda. La seva participació va ser de 7:28 minuts. “Va debutar amb el primer equip perquè teníem moltes baixes i, per tant, una necessitat, però també perquè s’ho va guanyar. Si no entrenés i estudiés bé, hauria jugat amb deu jugadors. Té una oportunitat per aprendre moltes coses”, analitza Ocampo.
La llista de participants al Basketball Without Borders (BWB) la pacten entre la NBA i la Federació Internacional (FIBA), que fa uns dies van anunciar el llistat de 40 de les millors promeses en edat d'institut, procedents de 29 països. L’esdeveniment se celebra a l’UCLA Health Training Center de Los Angeles.
Un planter inesgotable
Dels 135 jugadors internacionals de la NBA, més de 50 van participar al BWB. Entre aquests destaquen jugadors com Deni Avdija (Portland Trail Blazers), Jamal Murray (Denver Nuggets) i Pascal Siakam (Indiana Pacers). El programa s’amplia ara amb el llançament de BWB Next Up, dos campaments anuals pensats per a 160 jugadors. "Basketball Without Borders ha sigut una pedra angular dels nostres esforços de desenvolupament global durant 25 anys, i aquest format renovat es recolzarà en el llegat del programa i potenciarà el seu impacte en la pròxima generació de jugadors internacionals –explica Brendan McKillop, vicepresident associat de la NBA i responsable d'Elite Basketball–. El fet de reunir cada any en dos campaments Next Up els millors jugadors i jugadores de tot el món ens permetrà enfortir l'experiència competitiva i crear una via més clara perquè els jugadors amb més talent i amb més bon rendiment participin en els nostres emblemàtics BWB All-Star Camps", afegeix.
“El Basketball Without Borders avança cap a un model veritablement global. Ens entusiasma reunir joves jugadors internacionals de tots els racons del món per aprendre, créixer i inspirar-se mútuament. Reunir diferents estils de joc i filosofies d'entrenament ens permet crear un entorn d'aprenentatge més potent que accelerarà encara més el desenvolupament i ampliarà les perspectives de tots els participants. Aquest intercanvi global també ajudarà a reforçar el nostre compromís compartit amb el creixement del bàsquet a escala mundial”, analitza Kimberley Gaucher, responsable de la Players Unit de la FIBA.