La 'final four', un esdeveniment invisible a Londres

El públic local ignora la passió dels països participants

à.g.
11/05/2013
2 min

LondresDes que l'any 1955 Chris Harris va debutar a la NBA, el bàsquet ha intentat guanyar-se el cor dels britànics. El jugador, que abans de deixar l'esport professional va disputar 41 partits amb els Sant Louis Hawks i els Rochester Royals, es va embutxacar 4.800 dòlars, però no va tenir una gran incidència com a pioner. "Va ser difícil perquè en aquella època els jugadors negres ni tan sols podíem compartir restaurant amb els blancs", diu. Gairebé 60 anys després, el bàsquet no ha aconseguit arrelar a la Gran Bretanya.

Seguida amb passió en la majoria de països europeus, la final four està passant desapercebuda a Londres. La majoria de mitjans de comunicació britànics no estan informant de l'esdeveniment i les dues semifinals d'ahir es van jugar en un O2 Arena amb massa cadires buides. L'organització considera clau apostar per introduir la capital anglesa, un mercat comercial molt seductor, al món del bàsquet, però de moment no se'n surt.

La ciutat olímpica està ignorant la final four . "La passió pel bàsquet està creixent a Londres", diu Boris Johnson, l'atípic alcalde de la capital anglesa. Ho explica amb la boca petita, conscient que encara hi ha molta feina a fer. Les infraestructures hi són i l'O2 Arena és un pavelló millor que força recintes de la NBA, però els aficionats no s'acaben d'aficionar al bàsquet. Menys encara a l'Eurolliga, ja que el partit entre els Detroit Pistons i els New York Knicks que es va disputar fa uns mesos va aconseguir omplir un pavelló que ahir va presentar un aspecte desencoratjador. Ni la política de preus baixos dels últims dies va evitar les cadires i les llotges buides.

"Estem orgullosos d'organitzar la fase final d'una competició com l'Eurolliga a Londres i no hi pot haver cap seu millor que l'O2 Arena", assegura Jordi Bertomeu, president executiu d'una competició que aquests dies té muntada una fan zone a Trafalgar Square.

Els patrocinadors, preocupats

L'Eurolliga va anunciar l'any passat un acord amb Londres per acollir la final four durant una temporada, prorrogable un any més si les dues parts quedaven satisfetes, però ja busca solucions per evitar repetir la imatge d'aquest any. Les principals empreses patrocinadores de la competició (Turkish Airlines, Bwin, VTB Arena, Efes Pilsener, Spalding, Intersport i Detur) exigeixen una repercussió més gran a la ciutat organitzadora.

stats