ESPANYOL
Esports  /  Futbol 24/05/2018

Kelme aposta fort per vestir l’Espanyol fins al 2022

La capacitat de distribució a la Xina, un dels valors afegits del nou patrocinador tècnic

Ara
3 min
Moment de la signatura del contracte entre l'Espanyol i Kelme

BarcelonaSeguint amb l’aposta per internacionalitzar la seva marca, l’Espanyol va anunciar ahir que Kelme serà el seu patrocinador tècnic com a mínim fins al juny del 2022. L’acord amb l’empresa alacantina, que entrarà en vigor l’1 de juliol, es va tancar a principis d’any, i la seva proposta suposa una millora en diversos aspectes per a l’Espanyol, que deixa Joma després de tres anys. Durant les pròximes quatre temporades l’Espanyol anirà vestit pel fabricant que ja patrocina clubs com l’Alabès o el Rayo Vallecano. L’Espanyol serà la seva principal aposta a Primera. Segons ha pogut saber l’ARA, Joma havia presentat una oferta a l’alça per seguir lligat al club, que n’estava satisfet, però la proposta de Kelme tenia “unes condicions molt millors” que la que va presentar la primera. “No deixem Joma perquè no estiguem contents, sinó que Kelme ha vingut amb una molt bona proposta”, puntualitza a l’ARA Toni Alegre, responsable de màrqueting del club.

“És un acord important per al club per les múltiples possibilitats de comercialització i expansió de la marxa”, va destacar-ne el director general dels blanc-i-blaus, Roger Guasch. I és que un dels aspectes clau d’apostar per Kelme és la seva presència a l’Àsia, concretament a la Xina, on patrocinen el 70% dels equips professionals de futbol. Hi ajuda que, des de l’abril del 2017, el fabricant de material esportiu tingui un poderós aliat a la Xina, Jinjiang Yuanxiang Garments Weaving, un gegant asiàtic que controla molts punts de distribució. “A l’Àsia tenim una posició privilegiada, amb socis a la Xina, i això ens permetrà oferir aquest posicionament al club i créixer junts”, va apuntar Carlos García Cobaleda, conseller delegat de Kelme. Les noves equipacions per a la temporada 2018-19 es presentaran a principis de juliol en un acte a Barcelona que podria anar acompanyat d’un altre acte simultani a la Xina. “Per a Kelme també és aspiracional estar en un club de Primera com l’Espanyol. Quan vegin des de la Xina els partits de l’Espanyol, veuran que el club porta la seva marca, i així ells podran fer més samarretes per als clubs xinesos”, exposa Alegre.

El procés comença al setembre

La confecció de les samarretes del club espanyolista és un procés que neix el setembre de la temporada anterior. A l’Espanyol hi treballen dos departaments, el de màrqueting (tot el que està vinculat amb patrocinis i activació de la marca) i el de marxandatge (aprovisionament de roba del primer equip, escoles i botigues). Al setembre, quan ja estigui en curs la temporada 2018-19, un cercle reduït de dirigents de l’entitat i de Kelme s’asseuran per tractar el disseny de l’equipament que portaran els jugadors el curs 2019-20. El club té un rol proactiu en el disseny, perquè en el procés intern de validació demana a la marca poder fer les seves aportacions. Vigila, per sobre de tot, que el producte final agradi (la samarreta d’aquesta temporada, malgrat que ha rebut força crítiques, ha tingut un nivell de vendes semblant a les anteriors). Són pocs els coneixedors de les propostes, perquè interessa que no es filtrin i que es compleixin estrictament els tres criteris establerts: que es respecti la idiosincràsia del club pel que fa al disseny; que es mantingui la coherència amb el que necessiten els futbolistes (en alguns casos s’han rebutjat propostes que podrien haver perjudicat els jugadors), i que tingui un valor comercial.

Tot plegat i altres qüestions (qualitat de la roba, complements com anoracs, necessitats d’espai dels patrocinadors a les samarretes o bé adaptació a la normativa de la Lliga) es debat al setembre. Entre els mesos d’octubre i novembre s’acaba el procés de disseny i comença el de comandes, que han d’estar a punt a partir de l’1 de juliol de la temporada següent. Entre tota la roba, es poden arribar a sol·licitar unes 50.000 peces, majoritàriament samarretes. Els anys de transició “són durs”, segons Alegre, perquè comporten que certs temps variïn respecte a la previsió inicial. De cara a la temporada que ve, com que és el primer any de Kelme, el disseny de la samarreta del primer equip tornarà a ser “més convencional”. L’atreviment es deixa per a més endavant.

stats