FÓRMULA 1
Esports 01/11/2015

El Gran Premi de Mèxic, en 5 moments clau

Nico Rosberg ha aconseguit el triomf per davant de Lewis Hamilton i de Valtteri Bottas

Nuria García
3 min
Nico Rosberg, per davant de Lewis Hamilton, a Mèxic / MARK THOMPSON / GETTY

BarcelonaNico Rosberg ha estat el guanyador del GP de Mèxic de Fórmula 1. Una cursa que no ha acabat Vettel i que, per tant, fa que el pilot alemany de Mercedes recuperi el segon lloc de la classificació general, quan falten dues curses. Hamilton, ja campió per segon any consecutiu, ha estat segon. Aquests són els cinc moments clau de la cursa mexicana:

1. La lluita Rosberg-Hamilton

Nico Rosberg necessitava guanyar per diversos motius. Primerament, per poder apropar-se al subcampionat. I, en segon lloc, perquè li pugés l'autoestima, després que fa tot just una setmana hagi vist com Lewis Hamilton, el seu company a Mercedes i principal rival, guanyava el títol per segon any consecutiu. Potser perquè abans de la cursa els caps de Mercedes van parlar amb els dos pilots i els van demanar que evitessin xocar a la pista, a Mèxic hem vist un Hamilton menys agressiu del que és habitual. I Rosberg, que ha sortit des de la 'pole', ha aconseguit el quart triomf de la temporada, just per davant de Hamilton. El britànic, però, ha acabat la cursa emprenyat. I és que, quan Rosberg ha fet la segona aturada a boxs per canviar pneumàtics, el seu equip l'ha fet entrar a ell també, quan creia que no era necessari –i, per tant, podria haver mantingut el primer lloc que havia aconseguit després de l'entrada de l'alemany. Al final de la cursa, Hamilton, empipat, ha decidit pressionar el seu company a la pista.

2. No ha estat el dia de Vettel

Sebastian Vettel ha hagut d'abandonar a Mèxic / ARA

Sebastian Vettel tenia a Mèxic la possibilitat de retallar diferències amb Nico Rosberg en la classificació general. El pilot alemany de Ferrari, però, no ha tingut un bon dia. Poc després d'arrencar s'ha tocat amb Ricciardo, ha punxat una roda i ha hagut d'entrar a boxs. A la volta 18, Vettel ha sortit de la pista quan estava fent una gran volta i ha perdut dues posicions. I a la volta 52, al mateix revolt que abans, ha tornat a sortir de la pista, però aquest cop ha xocat contra les proteccions i ha obligat el cotxe de seguretat a entrar a la pista.

3. El sobreescalfament dels frens

Felipe Nasr s'ha hagut de retirar per problemes amb els frens / MARK THOMPSON / GETTY

L'autòdrom Hermanos Rodríguez de Mèxic és el circuit més exigent de tot el campionat, pel que fa als frens. Per això, els equips han anat alertant els pilots de l'estat dels frens. La temperatura del dia, més elevada del que s'esperava, i l'altitud del traçat, feien que costés refrigerar els frens dels monoplaces. Així, en les primeres voltes, l'equip Ferrari ha avisat per ràdio Räikkönen que els frens s'estaven escalfant, però aquest fet no ha tingut conseqüències per al finlandès. En el tram final de la cursa, però, Felipe Nasr s'ha retirat, i ha dit per ràdio al seu equip: "Els meus frens estan acabats". Això ha estat una alerta per a tots els equips, que han estat molt pendents de la temperatura dels frens dels seus monoplaces.

4. Bottas-Räikkönen, la revenja

La lluita entre Räikkönen i Bottas, a Mèxic / MOVISTAR TV

A Sotxi, els dos pilots finlandesos –Kimi Räikkönen i Valtteri Bottas– es van trobar a la pista. Aleshores Bottas va ser qui va acabar fora de la pista i sense opcions de poder reincorporar-se a la pista. Aquest diumenge, a l'autòdrom Hermanos Rodríguez de Mèxic, els dos han tornat a trobar-se. I Bottas sembla que ha volgut venjar-se de Räikkönen. Els dos han xocat i Bottas, que anava per l'interior, ha vist com Räikkönen li tancava el pas. El de Ferrari, que ha trencat la suspensió, ha hagut d'abandonar, i Bottas ha pogut seguir a la pista amb el seu Williams.

5. Abandonament d'Alonso

Fernando Alonso no ha pogut completar una volta del GP de Mèxic / LARS BARON / GETTY

Fernando Alonso només ha fet una volta al traçat mexicà. Quan encara no s'havia completat el primer gir, el pilot asturià ha dit per ràdio al seu equip que tenia problemes de potència. "Retirem el cotxe", li han contestat. Amb aquest abandonament, Alonso és, juntament amb Pastor Maldonado, el pilot que acumula més retirades aquesta temporada. "Teníem una avaria al motor elèctric des d'ahir. Ens n'hem adonat aquest matí i no hem tingut temps d'arreglar-ho. Havíem de triar entre no sortir a pista o fer una volta i, per respecte als aficionats, hem decidit sortir".

stats