Hamilton farà malabarismes per mimar els motors que li queden
El britànic podria renunciar a alguna sessió de lliures per no forçar el propulsor
BarcelonaQueden cinc curses per al final del Mundial de Fórmula 1 i Lewis Hamilton té clar que no vol tornar a patir pel motor. Després d’un inici de temporada en què va patir amb els propulsors (al circuit de Spa-Francorchamps, després de l’aturada de l’estiu, va ser sancionat a sortir des de la cua de la graella per haver estrenat el sisè propulsor de l’any), la trencadissa de diumenge al Gran Premi de Malàisia quan faltaven 15 voltes per al final i quan anava líder destacat li ha fet encendre totes les alarmes. “Algú no vol que guanyi aquest títol, però no penso rendir-me. Vull que em donin respostes, i aquestes respostes han de venir de Mercedes”, va dir diumenge un Hamilton decebut. I és que després de no haver pogut sumar cap punt al circuit de Sepang (quan ja es veia amb 25 punts més i altre cop líder del Mundial) ara té Nico Rosberg a 23 punts (amb 125 en joc).
Així doncs, per tractar d’evitar patiments extres, Hamilton té previst fer el que calgui per mimar els dos propulsors que encara pot utilitzar en les cinc curses que queden fins a final d’any. Fins i tot es planteja saltar-se alguna sessió d’entrenaments lliures (se’n fan dues en cada Gran Premi) si amb aquesta mesura els seus enginyers li prometen que no haurà de patir pel motor. “Per a Mercedes sóc el pilot número u, així que quan passen aquestes coses vull entendre per què i com ho faran els enginyers per assegurar-se que això no torni a passar. En aquest moment la meva preocupació és que tinc dos motors i vull assegurar-me que fan tot el possible perquè durin fins a final de temporada. Si això significa que no he de prendre part en alguna sessió, doncs me la perdré, perquè faré el que faci falta per acabar totes les curses”, deia Hamilton.
Paddy Lowe, director tècnic dels de Brackley, va voler treure ferro ràpidament a les paraules de Hamilton. “El que va fallar va ser el motor que va estrenar a Spa en una sessió de lliures. Encara en té un de nou, a més del que va utilitzar a les curses de Bèlgica, Itàlia i Singapur”, va dir Lowe, que va afegir, per intentar tranquil·litzar el seu pilot, que aquesta versió del motor és “la més fiable” de totes les que han fet.
Toto Wolff, cap de l’escuderia Mercedes, intentava excusar les paraules de Hamilton en què buscava culpables: “Després d’un resultat com aquest, tal com havia anat la cursa, cadascú expressa la decepció d’una manera diferent. Quan es calmi entendrà que el sabotatge no és cert. Simplement és una coincidència boja que la majoria de problemes de motor d’aquest any l’afectin a ell”.
A un triomf del rècord
El triomf de Daniel Ricciardo (Red Bull) a Malàisia va posar punt final a una ratxa de 10 victòries consecutives dels pilots de Mercedes. Així, Hamilton i Rosberg es van quedar a una victòria d’igualar el rècord d’11 que tenen des del 1988 els pilots de McLaren Ayrton Senna i Alain Prost. A banda, l’adéu de Hamilton va provocar que per segon cop en els últims sis anys cap campió del món pugés al podi (l’últim cop va ser Bèlgica 2014 i llavors Ricciardo també va ser el guanyador de la cursa).