FÓRMULA 1

Bottas es disfressa de Hamilton i suma el primer triomf de l’any

Ferrari decep i frena Leclerc perquè no avanci Vettel a la pista

Valtteri Bottas, que l’any passat no va aconseguir cap victòria, va estrenar ahir la temporada pujant al capdamunt del podi. El finlandès, que va fer una sortida perfecta i va superar el seu company d’equip en aquell moment, no va fallar i no va abandonar la primera posició en tota la cursa, cosa a la qual els directius de Mercedes ja hi estan acostumats... quan és Hamilton qui ho fa. Bottas, ahir, segur i convençut, es va disfressar del seu company a Mercedes per signar una cursa perfecta. “Sens dubte, ha sigut la cursa de la meva vida, el cotxe ha anat perfecte, l’equip ha fet una gran feina i toca disfrutar-ne”, deia el finlandès tot just baixar del cotxe, content i satisfet per la feina feta. I és que, a més, Bottas va aconseguir la volta ràpida del Gran Premi, cosa que li va donar un punt extra al Mundial. “Sabia que tenia el ritme, saps que corres un risc pels neumàtics, però volia provar-ho”, afegia. Instants abans, per ràdio, parlant amb el seu enginyer i debatent sobre la idoneïtat de forçar per aconseguir el gir més ràpid del Gran Premi, Bottas havia sigut clar: “Vull 26 punts”. Dit i fet.

Per darrere, segon, va acabar Lewis Hamilton, penalitzat pel canvi d’estratègia que va decidir el seu equip per protegir-se de Sebastian Vettel, segons li van explicar per ràdio des del mur quan ell, veient que se li escapava el triomf, va preguntar-ho, neguitós. Mercedes va decidir fer-lo entrar a boxs abans del que tenien previst: l’alemany de Ferrari hi va entrar a la volta 14, una abans que Hamilton, mentre que Bottas no va canviar els neumàtics fins a la volta 23. Així, el britànic va arribar al final de la cursa amb els neumàtics més gastats, amb l’única opció de defensar el segon lloc de les envestides de Verstappen, que arribava volant per darrere amb uns neumàtics deu voltes més joves.

El podi el va completar l’holandès de Red Bull que, a les acaballes, veient els problemes que tenia Hamilton amb els neumàtics, va provar l’atac, tot i que una errada en el primer revolt (va trepitjar la gespa) li va fer perdre uns segons preciosos i, de retruc, les opcions de lluitar per la segona posició. Abans havia aconseguit avançar Vettel a la pista per pujar al podi en la primera cursa de Red Bull amb el motor Honda. “Començar l’any desafiant Mercedes és molt positiu. Gràcies a l’equip i a Honda pel motor que ens ha donat”, deia.

Ferrari, la decepció

Qui es va quedar fora del podi va ser Ferrari. Apuntava maneres durant la pretemporada, però a l’hora de la veritat no van aconseguir acostar-se als Mercedes. Sebastian Vettel va tenir problemes; fins i tot l’alemany va preguntar per ràdio per què rodava tan lent. El que va obtenir per resposta va ser un “No ho sabem” de l’enginyer. Amb Vettel rodant quart, el final de cursa el va amenitzar Charles Leclerc, que va aconseguir retallar vuit segons per acostar-se perillosament al seu company. L’emoció va durar fins que Ferrari va arribar al seu límit. I és que quan el jove monegasc era a menys de mig segon de Vettel, les diferències entre els dos pilots es van començar a eixamplar de nou sense que l’alemany hagués fet cap canvi de ritme ni millorés els seus temps. No es va sentir per ràdio, però Leclerc va dir després de baixar del seu monoplaça que l’equip els va demanar que guardessin posicions. “Tenia més ritme, però hi havia més a perdre que a guanyar, així que no em queixo”, va dir resignat. En tot cas, va demostrar en el seu debut amb Ferrari que pot plantar cara a Vettel.

No va començar amb bon peu Carlos Sainz. El madrileny va haver d’aturar el seu McLaren a la volta 11, quan va començar a sortir fum del motor. En la primera cursa en què McLaren no portava motors Honda, l’equip va veure com un dels seus cotxes abandonava (i Norris va acabar 12è, fora dels punts) després de trencar el motor Renault. “Tots els problemes que podíem tenir m’han tocat”, va resumir Sainz.

Classificació GP d'Austràlia de F1

1. Bottas
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Vettel
5. Leclerc
6. Magnussen
7. Hülkenberg
8. Räikkönen
9. Stroll
10. Kviat
11. Gasly
12. Norris
13. Pérez
14. Albon
15. Giovinazzi
16. Russell
17. Kubica

Més continguts de