Cindy Crawford es jubila de les passarel·les (però no dels altres negocis)

Les seves empreses li generen des de fa temps molts més ingressos que els seus contractes com a model. Segons Forbes, aconsegueix més de 200 milions d'euros de beneficis a través dels productes que comercialitza

La model Cindy Crawford sorprenia aquesta setmana alguns despistats amb l'anunci que es retirarà de les passarel·les el dia que fa 50 anys, aquest 20 de febrer. Tot i que feia temps que es veia com la model anava reculant de l'agressiu món de la moda –gairebé no havia desfilat des del 2000, amb l'excepció de la presentació que va fer aquest gener per a Balmain amb Claudia Schiffer i Naomi Campbell–, no per això la que  va ser dona de Richard Gere –del 1991 al 1995– havia deixat ni de treballar ni d'augmentar la seva fortuna. I és que tant ella com la resta de 'tops' dels 90 han sigut unes mestres a l'hora d'aprofitar la seva fama i prestigi per fundar empreses que els generen uns ingressos enormes.

D'entre totes les de la seva lleva, Crawford ha estat una de les que ha tingut més èxit. La d'Illinois, que va debutar amb només 16 anys posant per a un diari estudiantil, va començar a fundar empreses de les quals ella és el màxim reclam al mateix temps que els dissenyadors l'anaven jubilant. A dia d'avui, i segons la revista ' Forbes', la model ingressa uns 228 milions d'euros anuals a través del seu imperi, orientat obertament al públic femení.

La bellesa

Entre els productes que ven hi ha, com s'esperava, una marca de cosmètics anomenada Meaningful Beauty, que va crear el 2005 amb el doctor Louis Sebagh, un cirurgià estètic instal·lat a París pel qual han passat algunes de les 'celebrities' més famoses del planeta, entre les quals, ella mateixa. De fet, la model va confessar anys enrere que la pressió social sobre el seu aspecte havia fet que s'obsessionés amb la seva pròpia imatge i recorregués al Botox per dissimular l'envelliment, cosa que va fer a la clínica del que ara és el seu soci.

Però la bellesa com a nínxol de negoci no acaba amb una crema per a Crawford, que encara ven els vídeos d'aeròbic que la van catapultar a dalt de tot de les llistes de vendes a principis dels anys 90. Aquells mítics VHS d'aeròbic que ella protagonitzava perquè les altres dones intentessin aconseguir el seu físic des del menjador de casa seva, anomenats ' The Next Challenge Workout',  encara es venen a Amazon –ara, en format DVD– per uns 45 euros.

La casa

Però si la bellesa deixa molt de calaix, encara en deixen més la decoració i el mobiliari, ja que els preus són molt més elevats i el marge que en queda pot ser molt superior. Tan clar ho va veure la supermodel que a hores d'ara és la propietària d'una marca que porta el seu nom al davant de tot i que comercialitza mobles.  Cindy Crawford Home Collection ven a través d'internet i factura milions a través de la venda de conjunts de mobles per a cases de tipus estàndard i de diversos estils. Aquesta empresa no deixa d'expandir-se, segons la premsa especialitzada, gràcies a haver trobat un bon punt mitjà entre la qualitat dels productes i els seus preus. No són de luxe, però tampoc són 'low cost', cosa que permet mantenir el nivell alt de la marca personal de la model sense optar pel luxe i perdre l'enorme quota de mercat que representa la classe mitjana dels EUA.

Si bé Crawford és capaç de vendre productes propis, també ha venut la seva imatge a marques distribuïdores de roba com C&A, un exercici arriscat que va practicar recentment, perquè la situïn en cartells i marquesines i donar un impuls a les vendes de la cadena. De fet, hi ha qui considera que en aquell moment va anar massa enllà en l'afany de facturar i va posar la seva marca global al servei d'una altra d'un 'status' menor, cosa que la podria haver perjudicat.

La pròpia vida

Però aquesta reina Mides de la moda i dels negocis ha generat tanta acceptació que cap error l'ha pogut abatre al llarg de la seva dilatada carrera. Fins i tot la televisió li ha prestat especial atenció. Prou per crear-li un xou a mida a la MTV durant sis anys, pel qual no se sap la quantitat que va cobrar, però que la va situar com un referent destacat entre totes les seves col·legues de professió. El programa, anomenat ' House of style', explicava com era el món de la moda des de dins, i a banda de les tasques de presentadora que ella hi feia, la seva faceta com a model també hi tenia bastant protagonisme. De fet, el programa es pot interpretar com una mena de ' reality' de la seva feina i la de les seves companyes com a models.

Les seves possessions

Crawford, que és una innegable fera dels negocis, també triomfa en el terreny immobiliari, on ha tingut algun èxit ben rellevant. El més potent és el perpetrat al llarg dels dos darrers anys a Malibú. En aquest caríssim enclavament de la costa oest dels EUA, la model va comprar una casa per 3,6 milions d'euros el 2014 i la va vendre el 2015 ni més ni menys que per 11 milions. Ella només hi va fer una reforma, cosa que els compradors van pagar a preu de luxe.

La família també ven

Si bé és cert que la 'top' no necessita ningú per viure amb tota mena de luxes fins al final dels seus dies, li ha passat el que diu la dita: "Els diners crien diners". Tant és així que el seu home des del 1998, Rande Gerber, també és un exitós empresari. Ell es dedica a la nit, i a hores d'ara el seu imperi de locals nocturns està expandint els seus tentacles més enllà d'aquest segment. A banda de tots els locals nocturns que posseeix arreu dels EUA, ara està llançant un marca de tequila 'premium' amb el seu íntim amic George Clooney, al costat del qual  tenia una casa a Los Cabos i de qui no se separen sempre que tenen una estona lliure. Només per donar un exemple de l'èxit econòmic del marit de Crawford, la casa de Clooney a Los Cabos estava a la venda per 46 milions de dòlars, i la de Gerber és idèntica. De fet, se les van fer construir iguals alhora per gaudir de la companyia mútua però sense viure plegats.

I per si tot això fos poc, la filla de Crawford i Gerber, Kaia, resulta que amb només 14 anys ja fa aportacions a l'economia familiar. Tot i que no ha transcendit la xifra, la petita ha estat la cap de cartell de la darrera col·lecció infantil de Versace, cosa que portarà la seva cara bonica arreu del món i ben segur que li deixarà un bon pessic per a quan sigui gran.

Més continguts de