Estils 18/05/2021

El delta de l'Ebre vol ser referent del turisme sostenible

43 empreses de la zona creen un segell per potenciar l'ecoturisme i desestacionalitzar l'oferta

ARA
2 min
Flamencs al Delta de l'Ebre

BarcelonaEl delta de l'Ebre fa anys que és un territori de turisme sostenible, però avui ha fet un pas més cap a la formalització d'aquesta aposta i ha creat un segell per consolidar-se com una destinació internacional. L'Associació d'Empreses d'Ecoturisme del Delta de l'Ebre (AEEDE), que agrupa 43 companyies de turisme de la zona, vol posicionar el Delta com a destinació que ofereixi activitats tot l'any i acostar el concepte de sostenibilitat tant als visitants com als locals, tal com informa l'ACN.

Una opció de futur

Entre els objectius de la marca també hi ha desestacionalitzar la demanda turística i incentivar estades més llargues. Les imatges d'un Delta massificat dels últims períodes vacacionals no encaixa en aquest concepte de turisme sostenible que es vol preservar. "Serem molt fermes i treballarem colze a colze amb les administracions per la necessitat de vetllar pel nostre territori. Hem demanat que es faci complir la normativa vigent, que és un gran dèficit actual, i estudis de càrrega turística actualitzats que garanteixin que la massa turística no vagi en detriment dels espais naturals", ha explicat la vicepresidenta d'AEEDE, Montse Callau: "En qüestions de sostenibilitat, al Delta no s'ha de dubtar. És l'única sortida que ens pot garantir un creixement sostenible i sostingut al llarg del temps". "L'ecoturisme no només és una modalitat de turisme sostenible, sinó també una manera de respectar la manera com la població viu i conviu", ha afegit.

Fer un pas endavant

  1. La nova marca Delta de l'Ebre Ecoturisme s'ha presentat acompanyada de l'eslògan "Tu i el Delta". En la presentació han recordat que la zona ja disposa de l'acreditació de la Carta Europea des del 2007 i ara es vol incentivar que la ciutadania i el teixit empresarial cregui en aquest model de desenvolupament turístic. El president de l'AEEDE, Josep de Polet, ha assenyalat que durant anys descobrien sorpresos, en molts congressos als quals han assistit, que el delta de l'Ebre era "exemple d'ecoturisme, de gestió i de manera de treballar". "Això ens ha motivat a fer un pas més i a crear una marca per donar visibilitat i associar el delta de l'Ebre a l'ecoturisme", ha explicat.

Avui han presentat també la nova web, que han dit que és una plataforma "dinàmica, pràctica i intuïtiva" a partir de la qual es pot trobar tota la informació sobre el Delta i planificar-hi una estada, a partir de les múltiples experiències que s'hi proposen per a diferents gustos, edats i moments de l'any.

stats