Moda

Teresa Helbig: del taller de Barcelona a la nova botiga de Nova York

La firma barcelonina arriba a la ciutat dels gratacels per presentar-hi la nova col·lecció 'París-Texas'

2 min
Pop-up de Teresa Helbig a Nova York

BarcelonaL'aposta radical per quedar-se al marge de la producció massiva i deshumanitzada ha estat sempre l'essència de la firma catalana de Teresa Helbig. Si bé la marca Barcelona impregna totes les peces produïdes al seu taller, l'ambició de la dissenyadora catalana és d'abast mundial i aquest dilluns ha deixat clara la intenció obrint una nova botiga a la ciutat de Nova York per presentar-hi la nova col·lecció París-Texas.

No és la primera vegada que Teresa Helbig aterra als Estats Units. La primera aventura nord-americana de la firma nascuda –i crescuda– a la capital catalana va començar a Los Angeles fa tres anys, on actualment ha consolidat una cartera de clientes considerable. Tal com explica Teresa Helbig al diari ARA, quan el públic no europeu arriba a les seves botigues "s'obre davant seu una realitat amb la qual poques vegades ha interactuat i que el fa emocionar moltíssim". Aquest horitzó desconegut que captiva els clients nord-americans es basa en tres pilars: el talent d'autor, l'artesania i la atemporalitat.

La barcelonina, que va començar en el món de l'aparadorisme a la dècada dels 80, té molt present que aquests valors la diferencien de les marques competidores. De la mateixa manera, les nord-americanes són també conscients "de la importància del capital humà que hi ha darrere de cada peça i del lloc on inverteixen els diners quan compren roba", detalla la dissenyadora. Helbig també ha volgut deixar clar a l'ARA que aquesta expansió internacional no condicionarà el model de producció actual basat en la "confecció sota demanda, amb els paràmetres més exhaustius d'artesania i feta a l'atelier del centre de Barcelona".

De fet, la nova col·lecció amb què ha inaugurat aquest dilluns la pop-up de Nova York pretén unir l'univers europeu i el nord-americà de manera geogràfica i metafísica amb les peces de la càpsula París-Texas. El nom de la col·lecció remet, per una banda, a l'exquisida elegància parisenca i, per l'altra, als tons terrosos i sobris dels paisatges de l'estat de Texas, dos elements de contrast. Aquesta essència minimalista és la mateixa que també traspua l'espai que s'ha habilitat a l'estudi situat a l'emblemàtic barri de Chelsea de Nova York, on només es pot anar amb cita prèvia.

Teresa Helbig preparant la pop-up de Nova York

Les peces de París-Texas no seran les úniques que es poden veure al carrer número 26: a la pop-up també es pot trobar una retrospectiva de les peces més icòniques de la firma, cosa que "permetrà testejar el mercat per construir i definir a poc a poc l'estratègia de comunicació internacional", explica Helbig a l'ARA. Tot i el ressò internacional que està obtenint la firma, la dissenyadora catalana té clar que "Barcelona és l'origen de tot: és una estètica, un ADN, un llenguatge i una manera de crear; és indústria, és tradició i és avantguarda". I és precisament amb aquesta mirada infinitament personal que Teresa Helbig vol continuar construint.

stats