Neix una targeta per fomentar el comerç de proximitat

La targeta 'Compradors pel país' identificarà els compradors com a clients preferents i permetrà acumular descomptes

La presidenta de la Confederació de Comerç de Catalunya, Maria Rosa Eritja, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, i el secretari general de la CCC, Miguel Ángel Fraile / ACN
Acn
09/09/2015
2 min

BarcelonaUna targeta vol potenciar, a partir d'ara, les compres als comerços de proximitat. La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) i la Generalitat han presentat aquest dimecres la targeta de fidelització 'Compradors pel país', que vol fomentar les compres al comerç de proximitat a tot Catalunya.

La targeta identificarà els compradors com a clients preferents i permetrà acumular descomptes per a futures adquisicions al mateix establiment. Durant el primer any, es preveu que uns 20.000 petits comerços s'adhereixin a la iniciativa i que es posin en circulació un milió de targetes. La iniciativa, que ha suposat una inversió de mig milió d'euros, es posarà en marxa el 15 de novembre a Badalona i a partir del gener i durant tot l'any vinent s'anirà estenent arreu del territori.

Acumular euros virtuals

"Aquest petit tros de plàstic serà un avenç molt important en el nostre model d'estructuració del comerç català", ha sentenciat durant la presentació el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig. Per la seva part, el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miguel Ángel Fraile, ha explicat que la targeta permetrà acumular "euros virtuals" que es transformaran en descomptes per a properes compres. Aquest avantatges només es podran gaudir en el mateix comerç on s'hagi fet la primera compra, ja que "és molt més eficient, proactiu i just que allò que cada comerciant aporta al seu client sigui ell qui en tingui el retorn directament", ha considerat Fraile.

D'altra banda, els usuaris també podran optar a una oferta de premis i de sortejos i accedir a serveis exclusius. El secretari general de la CCC també ha posat de manifest que qualsevol ciutadà de més de 16 anys podrà obtenir la targeta i que els descomptes els podran fer servir diversos membres d'una mateixa família.

Una facturació de 500 milions d'euros anuals

Si s'arriba a un milió de targetes com està previst, la CCC calcula que la targeta 'Compradors pel país' pot arribar a facturar prop de 500 milions d'euros anuals, canalitzats a través de les botigues adherides. Aquesta xifra es basa en l'experiència de Vic i Vilafranca, que tenen una despesa mitjana per targeta de 40 euros mensuals. I és que es tracta d'una iniciativa que està basada la Targeta Urbana de Vic i de Vilafranca del Penedès.

Els botiguers que vulguin adherir-s'hi hauran de pagar una quota mensual de 9,95 euros i només necessiten connexió a Internet i un lector de 'contactless' per implementar el sistema.

La targeta també comptarà amb un portal d'Internet en què els comerciants podran comunicar les seves ofertes exclusives. En un futur proper, està prevista la creació de l'aplicació per a mòbils i tauletes.

stats