Emma Watson aparca el cinema durant un any
A Emma Watson no li cal demostrar que les seves prioritats van força més enllà de la pròpia fama. En nombroses ocasions, l’actriu ha deixat clar que el moviment feminista i la lluita pels drets de les dones passen per davant de la seva popularitat. Per això no sorprèn gaire la decisió de la intèrpret britànica, que ha anunciat que aparca la seva carrera cinematogràfica durant un any.
En una entrevista a la revista nord-americana Paper, Watson explica que vol dedicar temps a llegir i a formar-se. “Vull tenir temps per al meu desenvolupament personal. Una de les meves metes serà llegir un llibre cada setmana”, assenyala l’actriu. De fet, l’afició per la literatura li ve de fa temps. Watson va estudiar filologia anglesa a la universitat de Brown i ha impulsat diverses iniciatives per promoure la lectura. Fa unes setmanes, per exemple, va inaugurar un club de lectura feminista virtual.
“Al principi vaig pensar que podria estudiar durant un any algunes assignatures sobre gènere, però després em vaig adonar que aprenia molt parlant amb la gent i llegint”, confessa la intèrpret. Així mateix, Watson també aprofitarà el temps per dedicar-se a la seva tasca com a ambaixadora de bona voluntat de l’ONU. Els últims mesos, l’actriu s’ha involucrat en la campanya HeForShe, que busca sumar el compromís dels homes per acabar amb les desigualtats de gènere abans del 2030. Tot i que Watson no actuarà durant el 2016, sí que la podrem veure a les sales de cinema, ja que té diverses pel·lícules pendents d’estrenar. Alguns dels seus films que arribaran entre aquest any i el vinent són Colonia, The Circle i La bella i la bèstia. N.J.