El 080 es prepara per a la 20a edició

En la passarel·la catalana, que tindrà lloc del 26 al 30 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau, hi participaran més de 30 dissenyadors i marques de moda

Ja han passat deu anys de l’edició pilot del 080 Barcelona Fashion, celebrada el juliol del 2007. L’inici d’un projecte que tenia l’ambiciós objectiu de reactivar el sector tèxtil de Catalunya creant sinergies amb el disseny de moda i donant suport als dissenyadors emergents. La internacionalització, el vincle entre creativitat i indústria, el suport financer, l’impuls al talent emergent i l’organització d’una passarel·la de moda a la ciutat de Barcelona eren els eixos d’aquella primera edició. I res de tot això no ha canviat. Segons Miquel Rodríguez, director del 080 i gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), aquestes mateixes línies d’actuació marcaran la que serà la 20a edició de la passarel·la bianual, que se celebrarà del 26 al 30 de juny a l’emblemàtic Recinte Modernista de Sant Pau.

Com no podia ser d’una altra manera, aquesta edició especial no s’estarà de res. Una de les principals novetats és el 080 Barcelona Fashion Nights. Cada vespre, quan s’acabin les desfilades de les marques i dels dissenyadors participants, el Recinte Modernista de Sant Pau acollirà actuacions, concerts i presentacions, a més de la festa del 10è aniversari de la passarel·la, que tindrà lloc el dimecres 28, després de la desfilada de Custo Barcelona, amb el patrocini de la plataforma de venda en línia Zalando. A més, el programa inclourà la presentació de la nova firma atelier Sweet Matitos, la celebració del 75è aniversari de la marca de moda masculina Macson –que obrirà la passarel·la en lloc de TCN– i el debut com a dissenyador de Rafael Amargo.

Presència de Margherita Missoni

La passarel·la catalana sempre té un convidat d’honor, i aquest cop és Margherita Missoni, que recollirà el Fashion Tribute que el 080 dedicarà a la seva mare, Angela Missoni, actual copropietària i directora creativa de la marca. Margherita Missoni, que actualment treballa en la seva pròpia marca de moda infantil, conversarà amb l’exeditora de Vogue UK Lisa Lovatt-Smith en una xerrada titulada The Missoni family. Born into fashion [La família Missoni. Nascuts en la moda].

Una altra novetat és que ha augmentat el nombre de desfilades. “N’hi haurà un total de 37 i, igual que els altres anys, s’hi accedirà amb invitació”, diu Rodríguez. En concret, hi haurà deu novetats, entre les quals hi ha els emergents Mietis, Jnorig, Colmillo de Morsa i AMT, i els dissenyadors Maria Roch, Elena Estaun i Gema Sach. A més, hi haurà noms clàssics com Txell Miras, Miriam Ponsa, Miquel Suay, Oscarleon, Pablo Erroz, Naulover o Brain & Beast. Dels que s’han estrenat més recentment, hi tornaran a ser Antonio Miró, Aubergin, LOA by Lidia Aguilera o Little Creative Factory. Com és habitual en les edicions d’estiu, també passaran per la passarel·la firmes de moda de bany, com Red Point, Como un Pez en el Agua i Guillermina Baeza. I, a més de la ja citada TCN, també hi haurà altres absències, com Sita Murt, Josep Abril, Celia Vela o Justicia Ruano. Tot i que la majoria de firmes presentaran les col·leccions per a la primavera-estiu 2018, seguint la tendència del see now buy now, sis dels participants portaran a la passarel·la les col·leccions que ja estan a la venda: Custo, Escorpion, Macson, Boboli, Gema Sach i Maria Roch.

Les activitats paral·leles d’enguany s’enfoquen sobretot a enriquir el teixit de les empreses de moda catalanes. En aquesta línia, destaca el 080 Barcelona Fashion Showroom, on prop d’una trentena de compradors internacionals i 50 d’espanyols participaran en aquest espai professional d’exposició i venda de 25 empreses durant els dies 28 i 29 de juny. I el 080 Investor Day, el 28 de juny, en el qual participaran start-ups vinculades a la moda i empreses emergents.

Al llarg d’aquests anys, el 080 s’ha celebrat en molts espais icònics de Barcelona. Aquest cop, però, repeteix al Recinte Modernista de Sant Pau. “És un espai que juga a favor de tothom”, diu Rodríguez, i explica que ara en poden ocupar més pavellons que l’altra vegada. Per exemple, la passarel·la s’instal·larà a l’antic convent, cosa que permetrà més aforament.

10 anys del 080 en dades

El balanç d’aquests deu anys d’història de la passarel·la és molt positiu, segons Miquel Rodríguez, director del 080 Barcelona Fashion. I les dades ho confirmen. Per començar, han augmentat els dies que dura el 080, que ha passat de tres a cinc, i les marques que hi desfilen, que abans eren 27 a l’any i ara són 69. Com a exemple de creixement, Rodríguez també explica que han guanyat impacte en els mitjans, ja que l’esdeveniment ha passat de tenir 210 notícies a Espanya a 4.400, a més d’unes 500 en mitjans internacionals. Una de les xifres més rellevants és el nombre d’assistents: “El primer any van venir 8.900 persones i aquest any comptem que quan s’acabi l’edició del juny hauran passat per la passarel·la uns 60.000 assistents”, explica. També ha augmentat l’aportació dels patrocinadors, un 169% en aquests deu anys, de 335.000 euros a 900.000. El director de la passarel·la remarca també que hi ha hagut una disminució del 10% pel que fa a la inversió pública en relació als inicis.

Més continguts de