Moda

Dries van Noten es retira per sorpresa de la seva firma de moda, en mans de Puig

A hores d'ara encara no s'ha fet públic qui agafarà el relleu del dissenyador fundador

3 min
Dries van Noten

BarcelonaDesprés de quatre dècades al capdavant de la marca que duu el seu nom, Dries van Noten ha anunciat que es retira. La seva cadira l'ocuparà un successor que encara no ha estat anunciat. El relleu fa temps que es prepara amb cura, com tot el que es fa a la casa Dries van Noten. El dissenyador només ha apuntat una possible pista del relleu: "Crec que és moment de deixar espai a les noves generacions". El missatge, avançat per la revista Women's Wear Daily i confirmat a través d'una carta publicada des del perfil d'Instagram del dissenyador, ha volgut deixar clar que el sastre no es desvincularà del tot de la marca i ha agraït a la família Puig, propietària de la part majoritària de l'empresa, el suport rebut en els últims temps.

Però abans que unes altres mans agafin el relleu de la firma, Dries van Noten encara té moltes coses a dir a la passarel·la. Serà el pròxim mes de juny quan el belga, de 65 anys, presenti la seva última col·lecció a la Setmana de la Moda masculina de París. Aquesta serà la darrera passarel·la que durà el 100% del segell del fundador, ja que la desfilada de moda femenina del mes de setembre ja vindrà de la mà del seu successor, amb qui ha estat treballant "molt estretament en els darrers anys". Així i tot, Van Noten ha volgut deixar clar que no abandona del tot el vaixell que ha tripulat durant quaranta anys. Farà un pas al costat.

Comunicat personal de Dries van Noten publicat a Instagram.
Comunicat personal de Dries van Noten publicat a Instagram.

El grup Puig, darrere la firma belga

Si bé el relleu de cadira serà el canvi més important de la firma, l'estructura interna seguirà intacta. Per una banda, Dries van Noten continuarà com a conseller delegat en una empresa on Puig hi té una participació majoritària. El vincle del belga amb la família catalana es remunta el 2018, quan, després de 30 anys d'independència econòmica, Van Noten va decidir vendre una participació majoritària amb la intenció de tenir un múscul empresarial que controlés els costos i mitigués els augments de preu que la majoria de marques estaven patint. Després de dècades rebutjant ofertes de grans hòldings, el dissenyador va confiar per primera vegada en una multinacional, el grup català Puig. La transacció tenia unes condicions: Van Noten mantindria el control de la gestió de les col·leccions, de la comunicació i de la producció de les desfilades. Puig va acceptar.

Després de sis anys respectant les condicions d'independència productiva de la firma, no hi ha dubte que l'aliança ha estat fructífera per a totes dues parts. "Hem pogut créixer de la manera que volíem", ha afirmat el sastre. De fet, el mateix Dries van Noten ha volgut dedicar un extens agraïment als germans Puig per la gestió i l'impuls "per construir una comunitat més forta" en els darrers anys. Pel que fa al president i director executiu de Puig, Marc Puig, ha assegurat que "és un gran honor per a Puig que ara se li confiï la tasca de dur el seu llegat cap al futur, i una responsabilitat única que atresoraran a mesura que s'obri un nou i emocionant capítol tant per a Dries van Noten com per a la marca".

stats