Una dona amb nicab, candidata a les eleccions municipals de Bòsnia
És la primera candidata electoral que llueix el mocador islàmic que només deixa veure els ulls. Es presenta precisament per combatre els prejudicis contra aquesta vestimenta
BarcelonaPer primer cop, una de les candidates a les eleccions municipals a Bòsnia i Hercegovina porta nicab, el mocador que cobreix els cabells i la cara, i que deixa només al descobert els ulls. Indira Sinanovic, que concorre als comicis a l'alcaldia de la seva localitat, Zavidovici, s'hi presenta precisament amb l'objectiu de combatre els prejudicis contra aquest tipus de símbols musulmans, a més de la pobresa i l'exclusió.
Bòsnia, que té una de les poblacions musulmanes més grans d'Europa, no té cap llei que prohibeixi aquest tipus de vestimenta, ni el nicab ni el burca, però una prohibició perquè els treballadors judicials puguin portar aquests mocadors ha desfermat la protesta entre activistes com Sinanovic. "És un dret bàsic de cada ciutadà" decidir com vestir-se, va dir la candidata a les eleccions municipals.
Durant la campanya, de fet, Sinanovic ha denunciat el prejudici contra aquest tipus de mocadors que ella mateixa experimenta, diu, quan la gent pel carrer li diu coses com "ninja", "terrorista", "ves-te'n a l'Afganistan" o "ves-te'n a Síria".
L'islam ha estat tradicionalment molt liberal en la Bòsnia multiètnica, però les actituds han canviat des de la guerra dels Balcans dels anys 90, quan els catòlics croats i els ortodoxos serbis van voler dur a terme una "neteja ètnica" dels musulmans que va costar més de 100.000 vides.
hàbits més conservadors