El dos terratrèmols a la prefectura japonesa de Kumamoto deixen almenys 27 morts i 1.600 ferits
El Japó va retirar l'alerta de tsunami després del sisme de 7 graus d'aquesta matinada, hora catalana
BarcelonaLes autoritats japoneses han confirmat la mort d'almenys d'un mínim de 27 persones víctimes mortals i 1.600 ferits del terratrèmol de 7,3 graus a l'escala Richter que ha afectat aquesta matinada, hora catalana, la prefectura de Kumamoto i del que es va produir dijous, de 6,5 graus. S'han hagut d'evacuar 69.000 persones i 160.000 habitatges no tenen llum.
Les autoritats temien que arran del sisme un tsunami amb onades de fins un metre posés en perill la vida dels 700.000 habitants d'aquest regió a la costa de l'illa Kyushu, però van retirar l'alerta divendres.
El terratrèmol d'aquest divendres és el més potent que s'ha registrar al Japó des del que va provocar l'accident a la central nuclear de Fukushima, el 2011.
A Sendai, a 120 quilòmetres d'on va tenir lloc el terratrèmol, hi ha l'única central nuclear actualment en funcionament al Japó.